مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

منطقه آزاد قشم، الگویی مناسب جهت فعالسازی اقتصاد بخش خصوصی

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید 2هزار و 560فقره مجوز فعالیت اقتصادی در طول سال‌1399 در این منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر هدایت‌پژوه اظهار کرد: در طول سال گذشته تعداد ۵۶۸فقره مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی، خدماتی و بازرگانی برای فعالان اقتصادی صادر شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد مجوزهای صادر شده، ۱۳۶مورد مربوط به بخش صنعتی، ۱۸۴مورد مربوط به بخش خدماتی و پیمانکاری و ۱۸۹مورد نیز مربوط به بخش بازرگانی و تجاری می‌باشد.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تمدید ۱۹۹۲فقره مجوز در حوزه‌های مختلف اقتصادی در این منطقه آزاد در طول سال گذشته، ادامه داد: از این تعداد، ۲۸۵فقره مجوز در حوزه صنعت، ۸۷۳مورد مربوط به حوزه خدمات و ۸۳۴مجوز تمدید شده نیز مربوط به فعالان حوزه تجارت و بازرگانی است.

به گفته هدایت‌پژوه، بیشترین مجوزهای سرمایه‌گذاری صادر شده در بخش صنعتی طی سال‌۱۳۹۹ مربوط به حوزه‌های بسته‌بندی، تکثیر و پرورش آبزیان، ساخت و تعمیر شناور و کشتی، ساخت محصولات شیمیایی و مواد غذایی می‌باشد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته یک مورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم از کشور به ارزش بیش از ۳میلیون دلار در حوزه تولید محصولات دخانیات در این منطقه صورت گرفته است.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سرمایه‌گذاری، موتور محرکه اصلی رشد اقتصادی است و در نهایت می‌تواند بسترساز توسعه کشور باشد و باید شرایطی را ایجاد کنیم تا متناسب با رشد مصرف و نیاز جاری و آینده بازار‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف شکل اجرایی به خود ‌گیرد.

هدایت‌پژوه در ادامه خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار و استفاده مطلوب از فرصت‌های موجود، مناطق نقش کلیدی و مهمی در جهت تولید محصولات و صادرات کالاها به بازارهای بین‌المللی و نیز تامین نیازهای داخل کشور داشته باشند.

وی بیان داشت: در سال‌۱۴۰۰ و با توجه به احتمال حذف تحریم‌های پولی و بانکی، منطقه آزاد قشم با توجه به موقعیت استراتژیک و دسترسی آسان به بازارهای منطقه‌ای و آبراهه‌های بین‌المللی، می‌تواند الگوی اقتصادی مناسب برای فعالسازی اقتصاد بخش خصوصی، غیردولتی‌ و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی باشد.

هدایت‌پژوه بیان کرد: با توجه به قوانین و دستورالعمل های موجود، فعالان اقتصادی باید برای بهره مندی از مزیت های مناطق آزاد مجوز سرمایه گذاری خود را در زمان مقرر تمدید کنند.

مدیریت جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه مراجعه به مدیریت سرمایه‌گذاری و بازاریابی نقطه آغاز فرآیند فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد قشم است، خاطرنشان نمود: اقدامات متعددی در راستای عملی شدن شعار سال با هدف پشتیبانی از سرمایه‌گذاران و رفع موانع موجود، اجرایی شده و سرمایه‌گذاران برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانند به کارشناسان این مدیریت مراجعه کنند‌‌.