مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

منطقه آزاد قشم ایفاگر نقش موتور محرکه اقتصادی در اقتصاد ملی ایران اسلامی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون بالغ‌بر ۶۵۰هزار میلیارد ریال پروژه زیرساختی و عمرانی در منطقه آزاد قشم آغاز شده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در آیین از سرگیری ساخت پل خلیج‌فارس اظهار داشت: با آغاز عملیات اجرایی پروژهای مختلف در سراسر جزیره، امروز قشم به یک کارگاه بزرگ عمرانی در حوزه راهسازی، زیرساختی، صنعتی و نفت و انرژی تبدیل شده است.

وی با اشاره به آغاز پروژه‌های مختلف زیرساختی با اعتباری بالغ‌بر ۶۵۰هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم، افزود: با به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها، جزیره قشم می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصادی در اقتصاد ملی ایران اسلامی به ایفای نقش بپردازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: امروز پس از سال‌های وقفه، با تعریف مدل جدید تامین منابع مالی، عملیات اجرایی احداث پل خلیج‌فارس به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه ساکنان جزیره، آغاز می‌شود.

به گفته فتح‌الهی؛ برنامه‌ریزی برای احداث پل خلیج‌فارس، یکی از وعده‌های آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری در سفر استانی به جزیره قشم بوده است که با پیگیری‌های مستمر و همراهی دولت و مجلس، امروز کلید خورد.

وی با بیان اینکه احداث پل خلیج‌فارس به دلیل کمبود منابع مالی در دولت گذشته متوقف شده بود، عنوان کرد: در مدل جدید تامین منابع مالی این پروژه عظیم ملی، بخشی از منابع از سوی دولت، بخشی دیگر توسط سازمان منطقه آزاد قشم و مابقی توسط بازار سرمایه و فاینانس تامین خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: زمان پیش‌بینی شده برای عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس سه‌سال و نیم است و تابلوی روزشمار احداث این پروژه برای نظارت مردمی در محل نصب خواهد شد.