کلنگ‌ هفتمین‌ مرحله طرح مسکن جوانان در قشم به زمین زده شد:

منطقه آزاد قشم پیشران تحقق وعده ساخت مسکن در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پس از واگذاری زمین در روستاهای جزیره به منظور پایان بورس‌بازی زمین و خانه‌دار کردن ۳۵۰۰جوان روستانشین؛ هفتمین مرحله این طرح با هدف اعطای زمین به جوانان در شهرهای جزیره با واگذاری بیش از ۷۵هکتار زمین در سه شهر رمکان، سوزا و طبل همزمان با دهه مبارک فجر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با اعلام این خبر اظهار داششت: طرح مسکن جوانان جزیره، پروژه‌ای در راستای عمل به قول آیت‌الله رئیسی، ریاست جمهوری در دولت سیزدهم است که منطقه آزاد قشم پیشتاز به اجرا درآوردن آن شد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد قشم با عملیاتی کردن طرح مذکور در ۶مرحله، ۳۵۰۰جوان بومی را در ۳۸روستا با اعطای زمین به وسعت ۱۶۰هکتار صاحب‌خانه کرد و در گام بعدی خود، در تلاش است تا با آغاز کلنگ‌زنی طرح مسکن جوانان جزیره در شهرها، به آرزوی دیرینه خانواده‌های قشمی رنگ تحقق بخشد.

به گفته فتح‌الهی؛ در هفتمین مرحله اعطای زمین به جوانان جزیره قشم، ۳۲۲جوان در شهر رمکان در وسعتی بالغ‌بر ۱۶٫۱هکتار، ۵۵۲جوان در شهر سوزا در مساحتی بالغ‌بر ۲۷٫۶هکتار صاحب‌خانه می‌شوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: همچنین این طرح در شهر طبل برای ۶۳۵جوان بومی در زمینی به مساحت ۳۱٫۷۵هکتار، سکونت به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، این کلنگ‌زنی با احتساب واگذاری‌های صورت گرفته در روستاهای قشم، هفتمین مرحله از طرح مسکن جوانان جزیره محسوب می‌شود که در مجموع، ۷۵٫۵هکتار زمین در آن به ۱۵۰۹جوان ساکن در سه شهر رمکان، سوزا و طبل اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است، در این آیین حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حجتی معاون وزیر اطلاعات و رئیس سازمان حراست کل کشور و جمعی از مسئولان و مدیران انتظامی، اجرایی و قضایی و ائمه جمعه و علمای قشم و هرمزگان حضور داشتند.