معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت عنوان کرد:

منطقه آزاد ماکو، دارای بیشترین پتانسیل معدنی در میان مناطق آزاد کشور

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۹میلیارد دلار صادرات از بخش معدن و صنایع معدنی انجام شده است گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۰میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر سرقینی در حاشیه نشست به فعالان حوزه معدن منطقه آزاد ماکو افزود: در جلسه‌ای که با فعالین معدن منطقه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و نماینده مردم منطقه برگزار شد، در خصوص رونق حوزه معدن منطقه مذاکره شد و مشکلات و موانع معدن‌کاران مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پتانسیل معدنی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو واقع شده است، اظهار داشت: خوشبختانه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به مسائل حوزه معدن تسلط کافی دارد و مقرر شد همکاری نزدیکی در این خصوص بین منطقه آزاد ماکو و وزارت صمت صورت گیرد.

وی ذخایر معدنی منطقه آزاد ماکو را منحصر‌به‌فرد دانست و افزود:‌ سنگ‌های تزئینی منطقه بسیار نادر هستند و ذخایری از قبیل منیزیت و مس ظرفیت سرمایه‌گذاری را دارند.

 

تفویض اختیارات حوزه معدن وزارت سمت به سازمان منطقه آزاد ماکو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: به منظور تسهیل و رفع مشکلات معدنی منطقه آزاد ماکو مقرر شد اختیارات حوزه معدن مطابق قانون به منطقه آزاد تفویض شود.

سرقینی با اشاره به اینکه صنعت معدن در کشور جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است، ادامه داد‌: علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه بر بخش معادن و صنایع معدنی ایران، قطعا و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، روند صادرات تداوم دارد و سعی خواهیم نمود میزان صادرات را افزایش دهیم.