سفیر ایران در ترکیه اظهار داشت:

منطقه آزاد ماکو، فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران ترکیه

سفیر ایران در ترکیه گفت: منطقه آزاد ماکو فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاران کشور ترکیه است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد فرازمند افزود: منطقه آزاد ماکو به دلیل داشتن زیرساخت‌های مناسب و قوانین خاص خود، فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاران کشور ترکیه است‌.

وی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز بازرگان که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران گمرک در این مرز ترتیب یافت، با اعلام این مطلب اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو از مناطق تازه تاسیس کشور بوده و به دلیل مرزهای مشترک با ترکیه و وجود امکانات بسیار خوب ازجمله فرودگاه، آب، برق و گاز، محل مناسب برای سرمایه‌گذاری است‌.

فرازمند با بیان اینکه در ۵۰۰سال گذشته روابط بسیار خوبی جمهوری اسلامی با کشور ترکیه داشته، افزود: روابط اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی بین کشورهای ایران و ترکیه از اهمیت خاصی برخوردار است‌.

سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به مرزهای امن بین دو کشور گفت: جاذبه سرمایه‌گذاری به دلیل امنیت بالا برای سرمایه‌گذاران ترک بسیار مورد اهمیت است‌.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد ماکو برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی از فرودگاه ماکو و دستیابی به بازارهای اروپایی به دلیل نزدیکی مرز بازرگان به اروپا و از همه مهم‌تر وجود پایانه‌های صادراتی مجهز و وسیع، منطقه آزاد ماکو را به بندری خشک برای واردات و صادرات کالاهای تجاری تبدیل کرده است‌.

ابراهیم جلیلی با اشاره به این که دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر با ترک‌ها در منطقه آزاد ماکو هستیم، افزود: در حال حاضر ۶سرمایه گذار ترک با بیش از ۱۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری در منطقه فعالیت می‌کنند و برای افزایش سرمایه به دنبال ایجاد و احداث شهرک صنعتی و دهکده لجستیک بین ایران و ترکیه هستیم‌.

همچنین، علی نامدار مدیرکل گمرک بازرگان هم در این جلسه با اشاره به وجود برخی از مشکلات در مرز بازرگان، خواستار کمک و مساعدت مسئولان کشور برای افزایش زیرساخت‌های گمرکی شد.