منطقه آزاد ماکو به قطب کشتی ایران تبدیل می‌شود

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین ولی‌زاده، مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه این منطقه آزاد در آینده‌ای نزدیک قطب کشتی ایران می‌شود، گفت: هم‌اینک باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که در این منطقه وجود دارد، منطقه آزاد ماکو در رشته کشتی در استان یکه‌تاز است. وی […]

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین ولی‌زاده، مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه این منطقه آزاد در آینده‌ای نزدیک قطب کشتی ایران می‌شود، گفت: هم‌اینک باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که در این منطقه وجود دارد، منطقه آزاد ماکو در رشته کشتی در استان یکه‌تاز است.

وی گفت: عقبه ماکو نیز در کشتی بسیار درخشان بوده تا جایی که «احمد افغان» تنها فرد راه یافته به المپیک از این منطقه بوده و در دهه‌۵۰ نیز تیم‌ملی آمریکا به ماکو سفر کرده و با شکست این منطقه را ترک کرده است.

ولی‌زاده افزود: بنابراین در ورزش کشتی سرمایه‌گذاری می‌شود تا به جایگاه واقعی خود یعنی ایستادن در سکوی برتر کشوری برسد.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۵۰۰نفر ورزشکار سازمان یافته رشته کشتی در منطقه آزاد ماکو فعالیت می‌کند، گفت: علاوه بر آن در تمامی رده‌های سنی خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، ملی پوش کشتی در رشته فرنگی و آزاد وجود دارد.

ولی‌زاده افزود: هم‌اکنون سه خانه کشتی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که خانه کشتی ماکو و شوط راه‌اندازی و فعال است اما خانه کشتی پلدشت دارای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امید است با توجه به اینکه این شهرستان در کشتی فرنگی دارای استعدادهای فراوانی است، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تمامی مسابقات ورزشی نیز در منطقه آزاد ماکو وجود دارد و در آینده نزدیک این منطقه میزبان مسابقات مهم ملی و بین‌المللی خواهد شد.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از کسب مجوز برای راه‌اندازی پایگاه قهرمانی جودو در منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: این پایگاه نخستین پایگاه قهرمانی جودو در شمال غرب کشور است چون در این رشته ورزشی نیز استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد.

ولی‌زاده ورزش را ابزاری برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: در این راستا المپیادهای مختلف ورزشی روستایی، نظامیان، دانش آموزی، معلولان و بانوان در این منطقه برگزار می‌شود.