استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد:

منطقه آزاد چابهار، دروازه توسعه استان سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دروازه توسعه‌ استان منطقه آزاد چابهار است؛ لذا باید زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری در این بندر را فراهم کنیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین مدرس خیابانی در نشست سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران آمادگی خود را برای تعریف پروژه‌های مهم در چابهار اعلام کردند، ما باید امکان لازم را برای این مهم فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم برای هر شهرستان شناسنامه توسعه را تعریف و بررسی کنیم؛ در هر منطقه چه کار‌هایی را باید انجام داده و با توجه به این چشم‌انداز اقدامات عمرانی در حوزه‌های مختلف انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزایش ابعادی منطقه آزاد چابهار یک فرصت است تا طرح‌های بیشتری برای رشد و آبادانی را اجرا و به صورت ویژه از این فرصت استفاده کنیم.

مدرس خیابانی اظهار داشت: مرکز جذب سرمایه‌گذاری در چابهار مشابه مرکز زاهدان تشکیل شود تا کار سرمایه‌گذاران را در چابهار تسهیل کند و در نتیجه سرمایه‌گذار برای انجام یک مکاتبه مجبور به سفر از چابهار به زاهدان نباشد.

وی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات، مرکز جذب سرمایه‌گذاری در چابهار تاسیس و نمایندگان اداره اقتصاد و دارایی و سازمان منطقه آزاد چابهار در آن حضور داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با هدف تقویت نیروی انسانی باید در هر دستگاه اجرایی میز دانشگاه با حضور نمایندگان آنها تشکیل شود.

وی ادامه داد: باید تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها امضا شود تا در این رابطه دانشگاه‌ها بتوانند تخصص‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را تامین کنند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: در رابطه با تامین کالا‌های اساسی باید چابهار در تامین مواد و کالا‌های اساسی خودکفا شود و بتوانیم این کالا‌ها را در خود این شهر تولید کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: توسعه‌ای که در آن عدالت و رفاه نباشد و سفره مردم را احیا نکند، توسعه مفیدی نیست؛ لذا باید در توسعه‌ای که برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی می‌کنیم این موارد را در نظر بگیریم.