مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

منطقه آزاد کیش، پیشرو در صنعت و تولید

با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دو واحد صنعتی صادرات‌محور «کیان پترو سرویس سپهر کیش» و «ایتال ان‌.‌جی گروپ کیش» در این منطقه گشایش یافت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش‌، به همراه جمعی از معاونان، مسئولان و مدیران این سازمان ضمن شرکت در مراسم گشایش دو واحد صنعتی جدید جزیره، از تولیدکنندگان کیش تشکر نموده و با ابراز خرسندی از فعالیت مستمر واحد‌های تولیدی و صنعتی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته است، گفت: برخلاف گرفتاری‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش آمده است، عزیزان ما در بخش صنعت و تولید، فعالیت خود را متوقف نکردند و حتی در ایام تعطیل نوروز با در نظر گرفتن تمامی پروتکل‌های بهداشتی به کار خود ادامه دادند که قطعا موجب رونق خواهد شد.

وی با بیان اینکه گشایش دو واحد صنعتی بسیار خوب و صادرات‌محور در جزیره کیش موجب خرسندی و امیدواری در سال جهش تولید است، افزود: یکی از این دو واحد صنعتی  با عنوان شرکت «کیان پترو سرویس سپهر کیش» در حوزه خدمات فنی و مهندسی نفت و حفاری و با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ بر ۱۶میلیون دلار و مبلغ ریالی ۲۰میلیارد تومان، فعالیت خود را آغاز کرده است که خوشبختانه رقم قراردادهای منعقد شده برای فروش خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز توسط این شرکت، بیش از هزینه‌های صورت گرفته است.

مظفری اظهار داشت: بخشی از تجهیزات شرکت «کیان پترو سرویس سپهر کیش» از خارج کشور وارد شده و بخشی نیز در حال تولید داخلی است تا روند پیشرفت را سرعت بخشد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه عنوان کرد: واحد تولید لوازم آرایشی بهداشتی تحت عنوان «ایتال ان‌.جی گروپ کیش» نیز که با همکاری و مشارکت یکی از برندهای معروف اروپایی و سرمایه‌گذاری ارزی بالغ بر ۷۵۰هزار دلاری (‌۵۵میلیارد ریال) فعالیت خود را آغاز کرده است و به دلیل حضور سرمایه‌گذار خارجی در این طرح صنعتی، بستری مناسب برای صادرات محصولات خود دارد.

مظفری افزود: پیش‌بینی‌های این شرکت به گونه‌ای است که ظرف ۶ماه آینده با مشارکت سرمایه‌گذار و برند خارجی، مواد اولیه را در داخل کشور تولید کنند تا مانعی برای توسعه نداشته باشند و روند تولید محصولات تسهیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: با وجود محدودیت‌هایی که به لحاظ توسعه فضاهای صنعتی وجود دارد، ما در مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش اولویت‌های توسعه‌ای در دستورکار داریم و هر امکانی را در حد توان در راستای رونق تولید فراهم می‌کنیم؛ بنابراین تصمیم، شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی بهداشتی، دارویی و نفت و گاز ازجمله اولویت‌های ما محسوب می‌شوند.

وی در ادامه، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از اتفاقات خوبی که در جزیره رخ خواهد داد برشمرد و گفت: در حال حاضر ۳۳شرکت دانش‌بنیان در کیش مستقر هستند و ۱۷۰شرکت متقاضی استقرار در جزیره داریم و در شرایط کنونی گزینش شرکت‌ها به گونه‌ای است که متقاضیانی که فعالیت آنها منجر به تولید محصول دانش‌بنیان شود در اولویت هستند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از راه‌اندازی شهرک فن‌آوری و تولید در جزیره، طبق برنامه‌ریزی‌های این سازمان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شهرک، شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در جزیره ساماندهی می‌شوند.

گفتنی است، عدد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در شرکت آرایشی بهداشتی «ایتال ان‌.جی گروپ کیش» ۳۳۲نفر و در شرکت «کیان پترو سرویس سپهر کیش» ۵۶نفر اعلام شده است.