وزیر صمت از زیرساخت‌های منطقه ویژه بندر امیرآباد بازدید کرد:

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، نماد توجه ایران به مقوله ترانزیت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان مازندران، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عملیاتی و کارخانه‌های مستقر در اراضی پسکرانه این بندر بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا رحمانی به همراه احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، جمعی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل و ستادی استان، در بندرامیرآباد حاضر و ضمن آشنایی با قابلیت‌های لجستیکی، بندری و دریایی این بندر‌، از کارخانه‌های تولیدی واقع در اراضی منطقه ویژه بازدید و از نزدیک درجریان مسائل و مشکلات این بنگاه های اقتصادی قرار گرفت.

وزیر صمت با حضور در کارخانه های تولید فولاد و MDF بندر امیرآباد، این سفر را فرصتی مغتنم برای تقدیر از زحمات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق تولید عنوان کرد و بر حمایت همه‌جانبه دولت از تولیدکنندگان در ستاد “تسهیل و رفع موانع تولید” تاکید کرد.

سیاوش رضوانی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نیز در این دیدار به تبیین رویکردها و برنامه‌های این بندر جهت رونق تولید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پرداخت و عملکرد بندر امیرآباد را با ارائه آمارهای معتنی در بخش‌های مختلف اعم از صادرات، واردات، تخلیه و بارگیری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی بیان کرد.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱کیلومتری مرکز استان قراردارد.

این منطقه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع برخورداری از زیرساخت حمل و نقل مدرن چندوجهی، اسکله رو-‌رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰میلیون نفر توانسته نقش مهمی را در ابعاد ملی و منطقه‌ای ایفا نماید.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به عنوان یکی از نمادهای توجه ایران به مقوله ترانزیت کالا و ایجاد زیرساخت‌های اساسی حمل و نقل در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی و استفاده از حداکثر ظرفیت ترانزیتی کشور‌، نقشی مهم با اهدافی بسیار بزرگ مانند کسب درآمد ارزی، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی، افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر و ایجاد گذرگاه در شمال کشور را برعهده گرفته است.

عملیات احداث این مجتمع بندری بزرگ و مدرن از سال‌۱۳۷۵ آغاز شد. استعدادهای بالقوه و امکانات متعدد آن موجب گردید در سال‌۱۳۷۶ از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به تصویب برسد.