سفیر اتریش در ایران اظهار کرد:

منطقه ویژه اقتصادی پیام، پایگاهی لجستیکی برای حوزه اقتصادی ایران است

اشتفان شلتس سفیر کشور اتریش در ایران صبح روز دوشنبه (11آذرماه) ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با مدیرعامل این منطقه منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سفیر اتریش در این دیدار ضمن اعلام رابطه عمیق بین دو کشور اتریش و ایران، منطقه ویژه اقتصادی پیام را یکی از پایه‌های قدرت اقتصادی کشور ایران دانست و افزود: یکی از مزیت‌های منطق،ه نزدیکی آن به تهران و به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای حوزه اقتصادی کشور ایران محسوب می‌باشد.

اشتفان شلتس به ارتباط تاریخی دو کشور اشاره کرده و گفت: با این رابطه عمیق تاریخی بین دو کشور ایران و اتریش که قدمت ۷۰۰ساله دارد می‌توان در یک جمله و مختصرا واژه اعتماد متقابل را روی این رابطه گذاشت.

همچنین سفیر اتریش خاطر‌نشان کرد: ما هم از شرایط به وجود آمده و تحریم‌ها علیه ایران به شدت ناراحت هستیم، ولی هدفمان این است که از فرصت و زمانی که پیش روی است برای رفع هرچه زودتر تحریم‌ها استفاده کنیم تا شاهد برقراری ارتباط موثر برای حضور شرکت‌های جدید و بنگاه‌های اقتصادی کشور اتریش در ایران باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام نیز در این دیدار ضمن معرفی اجمالی فرآیندها و برنامه‌های این منطقه گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی در این منطقه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان‌IT، ICT و صنایع انرژی سبز است که می‌توانیم در این راستا با کشور اتریش همکاری‌های خوبی را داشته باشیم‌.

نادر ثناگومطلق همچنین منطقه ویژه اقتصادی را شاهراه ارتباطی ۱۳استان کشور دانست و افزود: همین موضوع باعث حضور و استقبال چشمگیری از سوی سرمایه‌گذاران در این منطقه شده است.

گفتنی است، در این بازدید اشتفان شلتس سفیر اتریش و هیات همراه از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام ازجمله شرکت مادیران، ماکوفارما، پت اسکن و ترمینال مسافری و… دیدن کرد.