معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

نارضایتی سازمان منطقه آزاد اروند از قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌(ص) درخصوص روند تخریب متروپل

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان با موضوع تعیین و تکلیف تخریب ساختمان متروپل گفت: خواسته سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان کارفرمای پروژه و بعد حاکمیتی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، شفاف‌سازی و جدا کردن بعد فنی از اجتماعی است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد؛ فالح صفایی با ابراز ناخشنودی از روند فعالیت‌های پیمانکار پروژه تخریب ساختمان متروپل، اظهار داشت: به صورت مکتوب به قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نامه زده‌ایم که از زمان انعقاد قرارداد تا به امروز چه میزان پیشرفت مطالعاتی و زمان‌بندی در پروژه داشته که بی‌پاسخ بوده است.

وی با بیان اینکه بحث مطالعاتی و اجرا طبق قراردای که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با سازمان منطقه آزاد اروند دارد، برعهده آنها بوده و سازمان فقط ناظر طرح است، افزود: وقتی می‌گوییم مطالعات، یعنی تمام گزینه‌های صحیح ایمن را را مجری روی طرح بگذارد و مطالعات را انجام دهد با علم به این مهم، قراداد امضاء شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: مرحله اول قرارداد مطالعاتش است؛ یک سازه‌ای به این حجم اولین موضوعی که می‌بایست در مورد آن رصد و در زمان خودش انجام شود، بحث مطالعاتی آن است؛ حالا پیمانکار در این مسیر می خواهد از اساتید داخلی استفاده کند یا خارجی.

صفایی، خواسته سازمان منطقه آزاد اروند از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را شفاف‌سازی و جدا کردن بعد فنی از اجتماعی مطرح کرد و تاکید نمود: این درخواست و تذکر را به عنوان کارفرمای پروژه و حاکم منطقه داریم؛ چراکه تاکنون برای ما به عنوان ناظر پروژه، شفافیت در این موضوع وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر مشکل قرارگاه عدم تخلیه چند واحد مسکونی است، طرح خود را ارائه دهد و عنوان کنند به این گزینه‌ها رسیده‌ایم، روش تخریب مشخص شده تا طی همفکری مسائل جانبی را حل کنیم؛ اینکه فقط عنوان کنند به روش‌هایی رسیده‌ایم و یکسری کارها انجام داده‌ایم، از نظر ما قابل پذیرش نیست؛ تا زمانی که روش تخریب را اعلام نکنند، تحقیقاتشان غیرمجاز و قصور متوجه آنها است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: درخواست داده‌ایم شورای تامین استان جلسه‌ای درخصوص تعیین تکلیف موضوع تشکیل دهد؛ چراکه صحبت‌های بسیاری وجود دارد و هر تصمیمی که در آن جلسه گرفته شود، در هفته آینده اجرایی خواهیم کرد؛ در غیر این صورت ادامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) چنامچه به تعهداتش عمل نکند، سخت خواهد شد و امکان اجرای ماده‌۴۶ نیز وجود دارد.