نامه ۱۸ نماینده خراسان به رییس‌جمهور برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس به منطقه آزاد

به گزارش مناطق آزاد، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس از نامه ۱۸ نماینده استان خراسان به رییس‌جمهور برای تسریع در ارائه لایحه تبدیل مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد خبر داد. جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در شرق کشور منطقه آزاد تجاری نداریم […]

به گزارش مناطق آزاد، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس از نامه ۱۸ نماینده استان خراسان به رییس‌جمهور برای تسریع در ارائه لایحه تبدیل مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد خبر داد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در شرق کشور منطقه آزاد تجاری نداریم و تنها در جنوب سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار را داریم این در حالی است که دوغارون اصلی‌ترین دروازه صادرات ایران به افغانستان است و تنها مرزی است که اگر در آن صادرات شکل بگیرد ما از آن واردات نخواهیم داشت و صرفا صادرات داریم.

وی افزود: دولت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری را به مجلس ارائه کرده که در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است. از سوی دیگر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بعد از پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار خراسان رضوی و جلساتی که برخی نمایندگان از جمله من با آقایان ترکان و بانک داشتیم، این موضوع را مورد بررسی قرار داد و نهایتا تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس به منطقه آزاد در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسید. بر همین اساس این لایحه از سوی مناطق آزاد تهیه شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: امروز ۱۸ نماینده استان خراسان از دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور نوشتند که لایحه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس به منطقه آزاد هر چه سریعتر به مجلس ارائه شود.

رحیمی جهان آبادی اضافه کرد: این کار کمک بزرگی به کشور می‌کند؛ یکی اینکه موجب توسعه، رشد و پیشرفت در شرق کشور می‌شود و دیگر اینکه ضریب امنیتی را بالا می‌برد و موجب اشتغالزایی و درآمدزایی می‌شود. این امر در واقع به افزایش صادرات‌ و تولید بیشتر واحدهای اقتصادی و محرومیت‌زدایی کمک شایانی خواهد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از نگرانی‌هایی که فعالان اقتصادی و نمایندگان درباره مناطق آزاد دارند، تبدیل آنها به دروازه واردات است که البته این امر درباره دوغارون و سرخس صدق می‌کند و اینها صرفا مناطق صادراتی خواهند بود.