نخستین آلاچیق شناور ساخت جزیره قشم به آب انداخته شد

نخستین آلاچیق شناور ساخت متخصصین شرکت شناورسازی آرام شناور کیان قشم با حضور عبدالجواد کمالی عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به آب انداخته شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، این آلاچیق با هدف ایجاد جذابیت در حوزه گردشگری دریایی جزیره طراحی و نخستین مورد آن در حوضچه […]

نخستین آلاچیق شناور ساخت متخصصین شرکت شناورسازی آرام شناور کیان قشم با حضور عبدالجواد کمالی عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به آب انداخته شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این آلاچیق با هدف ایجاد جذابیت در حوزه گردشگری دریایی جزیره طراحی و نخستین مورد آن در حوضچه هامون شهر قشم به آب انداخته شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه این اقدام گفت: سیاست استفاده بهینه از ظرفیت دریا ازجمله تفریحات آبی در جهت جذب گردشگر همزمان با آغاز به کار حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالجواد کمالی ادامه داد: هم‌اینک نام قشم در بخش ورزش‌های دریایی و هوایی در کشور شناخته شده و در حوزه گردشگری دریایی هم با توجه به فعالیت چندین مجموعه توانمند شناورسازی به طور حتم در آینده نزدیک شاهد تولید شناورهای ویژه گردشگری در این جزیره خواهیم بود.

به گفته کمالی، آلاچیق شناور تولید شده در قشم با توجه به طراحی زیبا و افزودن امکانات مورد نیاز می‌تواند با ماندگاری بیشتر گردشگران بر روی آب در محدوده جنگل‌های زیبای حرا جاذبه‌ای تازه باشد.

بنا به این گزارش، نخستین آلاچیق شناور شرکت آرام شناور کیان قشم به ارزش ۹۹۰میلیون ریال و در مدت ۱۵روز ساخته شده و به گفته مسئولان این شرکت براساس درخواست خریداران تا یک هزار فروند از این شناور با احتساب تولید سه فروند در هر هفته در دستور کار قرار گرفته است.

این آلاچیق شناور به وزن یکهزار و ۵۰۰کیلوگرم، قطر ۴.۵متر و ارتفاع ۳متر با آبخور ۳۵سانتی‌متر قابلیت حمل ۱۰گردشگر و یک خدمه را با سرعت ۲ تا ۴نات دریایی دارد.

نخستین آلاچیق شناور شرکت آرام شناور کیان قشم با حضور عبدالجواد کمالی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، محمد مهدی برنجی مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان، پژمان بهرامی معاون امور بندری شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان شرکت شناورسازی آرام شناور کیان قشم به آب انداخته شد.