مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اظهار داشت:

نقش موثر منطقه آزاد ماکو در کمک به تولید ناخالص کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سه مولفه دانایی‌محوری، پاکدست بودن، تلاش و جهاد، سه ضلع موفقیت یک سازمان کوشا است‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو امروز (۲۳مردادماه) در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل این سازمان بیان کرد: ۳۰درصد حمل و نقل کشور از سوی فعالین این حوزه و لجستیک این منطقه صورت می‌گیرد.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: بیش از ۹۰واحد صنعتی در این منطقه فعالیت دارند و به تولید ناخالص داخلی کمک می‌کنند و این تنها بخشی از پتانسیل‌هایی است که منطقه آزاد ماکو در اقتصاد ایران نقش ایفا می‌کند‌.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو که دومین منطقه آزاد کشور بعد از منطقه آزاد اروند از لحاظ جمعیت است و دارای نیروی انسانی و کار مساعد برای ورود به بازار کار و تولید است‌.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۳۵درصد وسعت ۴۰۰هزار هکتار منطقه آزاد ماکو را ارتفاعات، تالاب‌ها و سنگ‌های بازالتی تشکیل می‌دهد که این در کنار تبدیل شدن به ظرفیت، در جایگاه خود بی‌نظیر است‌.

عبدالرحیمی، موقعیت خاص جغرافیایی اقتصادی و قرارگیری منطقه آزاد ماکو را در دهانه ورود به اروپا را مزیت و فرصت مساعد برای ترویج کسب و کار برشمرد و گفت: رویکرد مدیریتی ما در راستای بهبود در پیشرفت مستمر برنامه‌های سازمان است‌.

وی تاکید کرد: دانش بنیان بودن، مردمی بودن و درون‌زایی در جوار برون‌گرایی در مجموعه مناطق آزاد که یکی از ساز و کارهای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است، پیگیری می‌شود‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ماکو گفت: استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و تکنولوژی‌های روز کشورها در راستای تقویت اقتصاد ملی، از سوی منطقه آزاد ماکو پیگیری خواهد شد‌.

وی جهت‌گیری سازمان را در زمینه تخصیص منابع و امکانات در شهرستان‌های منطقه آزاد ماکو را عادلانه و متوازن یاد کرد و گفت: سازمان با آغوشی باز از همه تفکرات سیاسی و از همه شهرهای منطقه آزاد ماکو با در نظر گرفتن رویکردهایش می‌پذیرد‌.

شایان ذکر است؛ با حکم «مرتضی بانک» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «محمدرضا عبدالرحیمی» به عنوان «رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادتجاری-‌صنعتی ماکو» منصوب شد‌.

محمدرضا عبدالرحیمی دارای مدرک دکتری مدیریت، گرایش کارآفرینی است‌.

از مهم‌ترین سوابق کاری محمدرضا عبدالرحیمی می‌توان به، معاون مدیرکل بین‌الملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی، عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور، رئیس کمیته نظام جامع مدیریت عملکرد و بهره‌وری شرکت فرودگاه‌های کشور، عضو اصلی کمیته دائمی اقتصادی اتحادیه، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی عملکرد، مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری و معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد‌.