مشاور رئیس‌جمهور در جمع فعالان اقتصادی چابهار بیان کرد:

نقش موثر منطقه آزاد چابهار در تحقق توسعه سواحل مکران

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: مناطق آزاد با انجام تولیدات و ایجاد اشتغال، موتور محرکه اقتصادی کشور هستند و باید توجه ویژه به آنها صورت گیرد تا جهش تولید و رونق اشتغال و توسعه کسب و کار عملا مشاهده شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در جمع فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مناطق آزاد باید از هر لحاظ تقویت و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آن و مشوق‌ها بیشتر تا رشد و شکوفایی و رسیدن به جایگاه واقعی و عملی شدن رسالتی که بر هر منطقه آزاد تعریف شده را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در مناطق آزاد عملی خواهد شد، اذعان نمود: باید مسائل و مشکلات حوزه گمرکی، ارزی، مالیاتی و اداری در تمامی مناطق آزاد بررسی و براساس اولویت پیگیری و مرتفع شوند تا سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.

دبیر شورایعال مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله) و ریاست جمهوری بر توسعه ‌سواحل مکران و بندر چابهار تاکید دارند و در این باره منطقه آزاد به‌خوبی می‌تواند با تکمیل زیرساخت‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

عبدالملکی افزود: منطقه آزاد چابهار نخستین سفر کاری به مناطق آزاد بود؛ چراکه این منطقه از لحاظ راهبردی مهم و در صورت توجه می‌تواند ایران را از منافع زیادی بهره‌مند کند و ضمن اینکه ریاست جمهوری دغدغه زیادی به توسعه کمی و کیفی و رفع مشکلات مناطق آزاد دارند، برای همین منظور اینجا حضور پیدا کردم.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی چابهار را براساس اولویت و زمان‌بندی پیگیری و مرتفع می‌کنم و شخصا اعلام آمادگی می‌کنم همه موارد را اعلام تا مرتفع و کمترین مشکلات و موانع سر راه تولید داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای مشکلات مردم به‌ویژه حوزه تولید خسته نمی‌شوم و شبانه‌روز در پی حل موارد مطرح شده از سوی تولیدکنندگان هستم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعال مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین در بازید از واحد تولیدی آریا پروفیل گفت: این شرکت با ظرفیت تولید ۱۰۰هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل با اشتغال ۸۰نفر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار در حال تولید است و خوشحال هستیم این‌چنین فعالانی در چابهار حضور دارند.

براساس این گزارش، شماری از فعالان اقتصادی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار نیز لحاظ شدن مالیات بدون اطلاع سرمایه‌گذار، اخذ ارزش افزوده ۹درصد، قوانین دست و پاگیر و مزاحم صادر شده برخی وزارتخانه‌ها، نبود زیرساخت برق، آب، تلفن و اینترنت و جاده ترانزیتی برای حمل‌و‌نقل، فرودگاه، نبود ناوگان حمل‌و‌نقل برای حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری و فعالیت بهتر اقتصادی را ازجمله مشکلات پیش‌رو عنوان و خواستار پیگیری و رفع مشکلات شدند.

گفتنی است، حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به چابهار، به شهدای گمنام ادای احترام و از مناطق حاشیه‌نشین و پروژه‌های ساماندهی هزار واحدی مسکن حاشیه‌نشینی، بیمارستان امام علی‌(ع)، شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران، طرح توسعه‌ای بندر شهید بهشتی و کلانتری بازدید و در نشست با فعالان فرهنگی، علمی و پژوهشی، گردشگری شرکت و با حجت الاسلام سیدمحمد موسوی امام‌جمعه اهل تشیع و مولوی عبدالرحمن ملازهی امام‌جمعه اهل سنت دیدار و گفت‌وگو کرد.