سخنگوی دولت اظهار داشت:

نماد حسین علیمرادی به عنوان یک جنبش اجتماعی ترویج یابد

سخنگوی دولت گفت: نماد حسین علیمرادی این جهادگر فرهنگی به عنوان یک جنبش اجتماعی و گفتمان بزرگ در کشور ترویج یابد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مراسم ترحیم حسین علیمرادی، جهادگر فرهنگی و دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی عصر یکشنبه در مسجد این دانشگاه و با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

علی ربیعی در این مراسم گفت: وظیفه خود می‌دانم این ضایعه بزرگ را از سوی برخی وزرای دولت به خانواده او ازجمله همسر و فرزندش که هنوز به شش ماهگی نرسیده است، همچنین به همه سیستان و بلوچستانی‌ها و دشتیاری‌ها تسلیت بگویم.

ربیعی گفت: حکایت حسین علیمرادی می‌تواند حکایت نمادین از یک نسل باشد و ما به این رفتارها در کشور نیاز داریم؛ چه خوب است که نماد حسین علیمرادی به عنوان یک جنبش اجتماعی و گفتمان بزرگ در کشور ترویج یابد.

وی درباره نحوه آشنایی با مرحوم حسین علیمرادی خاطرنشان کرد: بنده به تازگی استیضاح شده بودم و یک روز از سوی دفترم، درخواست دیدار علیمرادی با من مطرح و اعلام شد که یکی از دانشجویان علامه در مورد سیستان و بلوچستان حرف‌هایی دارد.

سخنگوی دولت یادآور شد: این دیدار برگزار و علیمرادی با یکی از دوستانش در دفتر من حاضر شدند. برقی از سر شوق در چشمانش بود و با حرارت، تعقل و برنامه درباره منطقه دشتیاری صحبت می‌کرد.

ربیعی درباره مرحوم علیمرادی تاکید کرد: او نمادی از سرمایه نمادین کشور است. به نظر من، مدرسه‌سازی در درجه اول کار حسین و دوستانش نبود، بلکه کار بزرگ او روحیه عدالت گونه و روابط انسان دوستانه‌اش بود.

وی افزود: این دانشجویان پولی ندارند و با جمع‌آوری مبالغ اندک به کمک منطقه دشتیاری می‌رفتند که امروز افتخار جامعه ایرانی هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما به این قبیل جوانان و سرمایه‌های نمادین در کشور نیاز داریم و مرحوم علیمرادی نماد یک نسل است.

 

علیمرادی ستاره دانشگاه علامه بود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: درگذشت حسین علیمرادی مصیبت بزرگی بوده و به معنای خاموش شدن ستاره در دانشگاه علامه طباطبایی است.

حسین سلیمی افزود: وقتی به آسمان دانشگاه علامه طباطبایی نگاه می‌کنیم، تیره و تار است اما ستاره جامعه علمی ما در این آسمان می‌درخشد.

وی تاکید کرد: هر چند علیمرادی دانش آموخته شده بود، اما همچنان او را از خانواده دانشگاه می‌دانیم و چراغی روشن در دل آسمان علامه بود که امروز تنها شعاع کوچکی از این چراغ را می‌بینیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مرحوم علیمرادی فقط در درس و آموزش، انسان برجسته‌ای نبود، بلکه موتور محرکه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دل بزگترین دانشگاه علوم انسانی کشور محسوب می‌شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و دانشجویانی که در شرایط عادی کنار هم قرار نمی‌گیرند، امروز در مراسم بدرقه این جهادگر کنار هم قرار گرفتند و صحنه باشکوهی خلق کردند.

وی تاکید کرد: خواسته مادر مرحوم علیمرادی که ادامه راه فرزندش و به زمین نگذاشتن رویاهایش در منطقه دشتیاری بود، توسط دانشگاه علامه طباطبایی محقق می‌یابد.

بنا به این گزارش،‌ حسین علیمرادی دانش‌آموخته دانشگاه علامه طباطبایی، جهادگر، فعال فرهنگی و از پایه‌گذاران موسسه خیریه «دست‌یاری به دشت‌یاری» جمعه شب (۸آذرماه‌۹۸) بر اثر سانحه تصادف در منطقه پیرسهراب سیستان و بلوچستان درگذشت، توسط دانشگاهیان علامه و برخی مسئولان تا خانه ابدی بدرقه شد.