نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی: نقش مهم منطقه آزاد ارس در تصویب لایحه افزایش مناطق آزاد کشور

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس به مناسبت هفته دولت، از نقش مهم ارس در تصویب کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد کشور خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد حسن‌نژاد با بیان اینکه نقش منطقه آزاد ارس نیز در تصویب این […]

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس به مناسبت هفته دولت، از نقش مهم ارس در تصویب کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد حسن‌نژاد با بیان اینکه نقش منطقه آزاد ارس نیز در تصویب این لایحه بسیار مهم بود، گفت: سفر بسیار مفیدی که اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد ارس داشتند، باعث شد تا اعضای این کمیسیون تخصصی، با مشاهده پیشرفت‌های صورت گرفته در منطقه آزاد ارس، دید بهتر و واقع‌بینانه‌تری نسبت به مناطق آزاد پیدا کنند.

حسن‌نژاد افزود: توسعه منطقه آزاد ارس نیز بخش مهمی از لایحه‌ای است که کلیات آن تصویب شده است و بدون شک با تصویب جزئیات لایحه، تحول بسیار زیادی در ظرفیت‌های منطقه آزاد ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اتفاق بزرگ تصویب کلیات لایحه تشکیل مناطق آزاد جدید در کشور، عنوان کرد: تعامل نمایندگان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و زحمات آقای بانک باعث شد تا کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد با رای بالا در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تاسیس و فعالیت مناطق آزاد در مرزهای محروم کشور می‌تواند باعث توسعه اقتصادی و بهبود معیشتی در این مناطق شود.

حسن‌نژاد افزود: فعالیت‌های بسیار خوبی در مناطق آزاد صورت می‌گیرد و باید با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، این فعالیت‌ها را به تمام مردم و مسئولان کشور نشان دهیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اصلی‌ترین نیاز این روزهای منطقه آزاد ارس، فرودگاه این منطقه است و امیدواریم که با مساعدت‌های دولتمردان، هر چه زودتر شاهد راه‌اندازی این فرودگاه باشیم.

گفتنی است، طرح‌های قابل افتتاح امروز در منطقه محدوده‌های منطقه آزاد ارس ۴۵ طرح و تعداد طرح‌های کلنگ‌زنی نیز ۸طرح است. بر همین اساس، همزمان با هفته دولت در منطقه آزاد ارس ۱۱طرح در حوزه تولید و صنعت، ۱۹طرح عمرانی، یک طرح زیرساختی، یک مرکز رشد، یک مجتمع تجاری، ۱۰طرح در حوزه کشاورزی و ۲پروژه گردشگری افتتاح می‌شود. ۵طرح در حوزه عمرانی و ۳طرح در حوزه کشاورزی هم در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود.

اعتبار طرح‌های قابل افتتاح ۳۵۱میلیارد تومان و برای پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود ۵۸۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد بود. میزان اشتغال‌زایی طرح‌هایی که امروز افتتاح می‌شود ۲۷۷نفر است. پیش‌بینی اشتغال طرح‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود نیز ۶۵۷نفر است.