معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد:

هزینه‌کرد ۲۵میلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد چابهار برای عمران روستاهای منطقه

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۲۵میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاهای چابهار در زمینه مدرسه سازی، ورزش، کتابخانه، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری توسط این سازمان در حال هزینه است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمداکبر چاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: منطقه آزاد چابهار در راستای مسئولیت اجتماعی در شهرستان‌های همجوار چابهار، کنارک و دشتیاری اقداماتی را در جهت رشد شاخص‌ها و آبادانی این مناطق را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل، ساخت مجتمع بزرگ آموزشی شبانه‌روزی پیرسهراب، ساخت زمین‌های چمن مصنوعی روستایی، تکمیل سایت موج‌سواری رمین، ساخت کتابخانه و خانه فرهنگی روستایی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستاهای هدف سواحل از گواتر و پسابندر تا درک زرآباد گوشه‌ای از خدمات در حال انجام منطقه آزادچابهار است.

چاکرزهی ادامه داد: ساخت خانه فرهنگ و کتابخانه در برخی روستاهای با جمعیت بالا که فاقد چنین مراکزی هستند از اقدامات مهم فرهنگی است که نقش موثری در توسعه فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ کتابخوانی، شکوفایی استعدادها و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: شروع ساخت ۱۰۰کلاس درس با پیشرفت مناسب که همه آنها در سال تحصیلی جاری تحویل آموزش و پرورش می‌شود می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات کمبود کلاس درس در منطقه را مرتفع سازد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: روستاهای نوار ساحلی چابهار تا زرآباد کنارک از کمترین امکانات نظیر سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی و تفریحی محروم هستند که با هماهنگی دستگاه‌های متولی، دهیاران و شوراهای اسلامی برای تامین زیرساخت‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که در آینده شاهد رونق گردشگری باشیم.