در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از دانشگاه آزاد قشم عنوان شد:

هم‌افزایی علم و اقتصاد در جهت ارتقاء تولیدات صنایع جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: استفاده از دانش روز و مهارت‌افزایی در صنایع فعال قشم با کمک از مراکز دانشگاهی و علمی، کیفیت و استاندارد محصولات تولیدی جزیره را ارتقاء می‌دهد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم ضمن ابراز رضایت از امکانات و تجهیزات این مرکز اظهار داشت: احصاء نیازهای صنایع و دانش‌محور کردن فعالیت‌های اقتصادی با کمک ظرفیت دانشگاهی موجود در جزیره، کاستی‌های موجود در حوزه اقتصاد را مرتفع و به توسعه این بخش کمک می‌کند.

وی ادامه داد: حرکت صنایع اقتصادی بر بستر دانش با تخصصی کردن نیروهای انسانی، از آسیب‌های جانبی همچون آسیب‌های زیست محیطی پیشگیری کرده، استفاده از منابع موجود را بهینه ساخته و سطح استاندارد محصولات و در نتیجه درآمد حاصل از آن را ارتقاء می‌دهد.

فتح‌الهی ضمن اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای همکاری با دانشگاه آزاد در زمینه‌های توسعه‌ای، اذعان نمود: باتوجه به ظرفیت پزشکی این واحد، ما آمادگی داریم تا از سرمایه‌های انسانی پرورش یافته در این مرکز در بخش آموزشی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و بیمارستان خلیج‌فارس جی‌جیان بهره ببریم.

این مقام‌عالی همچنین خواستار همکاری نزدیک اداره استاندارد با این دانشگاه در بخش آزمایشگاهی شد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های دیگر این مرکز همچون سالن آمفی‌تئاتر و سالن ورزشی برای برگزاری رویدادها مورد‌نظر است و امیدوار هستیم دانشگاه نیز در حوزه هوشمندسازی و تجهیز مدارس موجود با مجموعه آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان دستور صدور کارت شهروندی برای دانشجویان این مرکز به منظور بهره‌مندی از تخفیفات ترددی را صادر کرد و برای کمک به این مرکز جهت بهره‌برداری از فضاهای آموزشی و اقامتی اعلام آمادگی نمود.

 

رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان:

نقش بی‌بدیل دانشگاه آزاد واحد قشم در توسعه انسانی استان هرمزگان

همچنین، رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان در این بازدید، ضمن تقدیر از نگاه جهادی و توسعه‌ای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در این سال‌ها، نقش بی‌بدیلی در توسعه سرمایه‌های انسانی استان داشته است.

محمدحسین رنجبر افزود: واحد قشم به عنوان دومین واحد دانشگاهی استان و یک مرکز برتر شناخته شده در کشور، ضمن کمک به توسعه دانش در منطقه، در جذب دانشجویان نقش موثری داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان خواستار مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه بخش‌های اقامتی این دانشگاه شد و ادامه داد: تامین مراکز اقامتی دانشجویی به افزایش جذب دانشجویان کمک کرده و پرورش و مهارت‌افزایی در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در لیست دانشگاه‌های سطح یک کشور

در ادامه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه اظهار کرد: مرکز دانشگاهی قشم با ۳۶هزار مترمربع وسعت، دارای ۲۱واحد آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف است و به عنوان دانشگاه سطح یک در کشور شناخته می‌شود.

حمید رستمی‌جاز با اشاره به طیف وسیعی از شاخه‌های علمی که در این دانشگاه درحال ارائه است، گفت: این مرکز در بخش‌های علوم پایه، فنی، مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی درحال حاضر حدود ۵هزار دانشجو دارد و تاکنون نزدیک به ۱۷هزار فارغ‌التحصیل به کشور تقدیم کرده که آن را به یک قطب علمی و آموزشی در جنوب کشور مبدل ساخته است.

وی از میزبانی آزمون صلاحیت بالینی در جنوب کشور در سه دوره متوالی از سوی این دانشگاه خبر داد و افزود: وجود دانشکده پزشکی، اعتباری برای این دانشگاه در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در پایان خواستار همراهی سازمان منطقه آزاد قشم به منظور کمک به ارتقاء جایگاه این مرکز در سطح کشور جهت توسعه رشته‌های مهارت‌محور و پرورش سرمایه‌های انسانی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی شد.

گفتنی است، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، از بخش‌های مختلف این دانشگاه ازجمله آرامگاه شهدای گمنام، دانشکده‌های مختلف،‌ ۲۱واحد آزمایشگاهی، کتابخانه و مرکز مطالعات علمی، سالن اجتماعات ۶۰۰نفری و سالن امتحانات ۳۰۰نفری بازدید به عمل آورد.