همایش بزرگ آزادگان سرافراز استان گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، همایش بزرگ آزادگان سرافراز استان گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، همایش بزرگ آزادگان سرافراز استان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، جعفرزاده نماینده مردم گیلان […]

همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، همایش بزرگ آزادگان سرافراز استان گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، همایش بزرگ آزادگان سرافراز استان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، جعفرزاده نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیران استانی و شهرستانی، معاونین و مدیران سازمان و آزادگان سرافراز و خانواده‌های معظم‌شان، در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های این منطقه برگزار گردید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این همایش به تشریح مقوله جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: آزادگان، انسان‌هایی هستند که با رشادت و ایثار خود از کیان این مرز و بوم دفاع کردند.

رضا مسرور با بیان اینکه اسرای انقلابی ایران با تفکر و دلسوزی، توانستند انقلابی ماندن و امید را برای ما معنا کنند و صبوری را به ما بیاموزند، افزود: در حقیقت آزدگان دلاور و سرافزار با الهام از مکتب انسان‌ساز اسلام و سیره ائمه‌اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‌ساز حضرت زینب‌(س) که اسوه پایداری و صبر بودند، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر گذاشته و شکوه مقاومت و سرافزاری را در صحفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اعتلای روزافزون جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون صبر و ایثارگری آزادگان است، گفت: آزادگان سرافراز مظهر مقاومت‌اند که با لبیک به فرمان امام راحل بهترین برهه زمانی زندگی‌شان را در اسارت گذراندند و این نشان از عشق و علاقه‌شان به نظام است.

آیت‌الله فلاحتی در این همایش با تاکید بر اینکه آزادگان از ذخیره‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند و پاسداری از آنان ضروری است، افزود: آزادگان، قشری رنج دیده‌اند که زحمات فراوانی در دفاع از انقلاب و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران کشیده‌اند تا آرامش و امنیت را در جامعه حاکم کنند و باید مشکلات آنان رفع شود.

وی با اظهار اینکه از دیده‌گاه مقام معظم رهبری آزادگان سرافراز مانند الماس درخشان در تاریخ ایران می‌درخشند و همیشه در تاریخ ماندگار هستند، گفت: ایثار آزادگان سرافراز فراموش شدنی نیست، زیرا آنها در سخت‌ترین شرایط از آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی دست نکشیدند و با قدرت ایستادگی کردند تا فریاد پیروزی، فداکاری و حماسه‌آفرینی ایران اسلامی را در اردوگاه‌های ظلم رژیم بعث به صدا در بیاورند.

بنا بر این گزارش، این همایش از سوی اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان با حضور دو هزار و ۶۴۰آزاده گیلانی و خانواده معظم‌شان به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد و اجرای دو نماهنگ جدید اجرا شده توسط گروه موسیقی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان و موسیقی سنتی و اجرای سرود از سوی گروه شاهد از دیگر بخش‌های این همایش بود.