در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با رئیس دادگستری و دادستان قشم مطرح شد:

همراهی دستگاه قضایی جهت توسعه امنیت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دستگاه قضایی در راستای اجرای درست قوانین، کمک به رفع معضلات، برخورد با جرائم و تخلفات و ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی در این منطقه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: همکاری و همراهی قوه قضائیه با مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم تاثیر مثبتی در ایجاد امیدآفرینی اجتماعی و احقاق حقوق بیت‌المال داشته است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و همراهی رئیس دادگستری و دادستان شهرستان قشم، ادامه داد: موضوع حفاظت از اراضی ملی و دولتی در جزیره دارای اهمیت بالایی است و با همکاری و همراهی دستگاه قضایی شهرستان ۲۰۷هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان رفع تصرف گردیده و به بیت‌المال بازگشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: جایگاه دستگاه قضایی در جامعه از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تعامل و همکاری بین مدیریت‌های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم با مقام‌های قضایی موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه می‌شود.

به گفته فتح‌الهی؛ بسیاری از اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان عالی‌ترین رکن دولت در جزیره قشم، با سیستم قضایی ارتباط نزدیک دارد و خوشبختانه با نگاه مثبت مسئولان شاهد افزایش رضایتمندی جامعه محلی هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تاکید کرد: از دستگاه قضا انتظار می‌رود تا بدون تعارف با متخلفان، سودجویان و افرادی که به بیت‌المال دست‌درازی کرده‌اند، برخورد کند تا شرایط برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران واقعی در جزیره قشم فراهم شود.

 

رئیس دادگستری شهرستان قشم:

پیگیری ویژه پرونده‌ها تا احقاق حقوق بیت‌المال

رئیس دادگستری شهرستان قشم نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت: خوشبختانه رویکرد جدید مدیریتی در سازمان منطقه آژاد قشم موجب امیدآفرینی و بازسازی اعتماد نزد جامعه محلی شده است.

رضا صفایی با قدردانی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی در جزیره، بیان کرد: امیدواریم با ادامه برنامه‌ریزی و استمرار اقدامات توسط منطقه آزاد قشم، شاهد رفع مشکلات و افزایش رضایت جامعه محلی باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی برای موفقیت و افزایش رضایت شهروندان نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها است.

صفایی افزود: امنیت سرمایه‌گذاری یکی از الزامات برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در منطقه است که برای ایجاد آن نیازمند ایجاد شفافیت و برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان قشم در پایان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم جهت احقاق حقوق سازمان و اشخاص، خاطرنشان کرد: پرونده‌های در ارتباط با حقوق بیت‌المال با جدیت و به صورت ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و تا احقاق نهایی حقوق ادامه خواهد داشت.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم:

همراهی سازمان منطقه آزاد قشم با منافع عامه

براساس این گزارش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته هر تصمیمی که به سود منافع عامه بوده، با همکاری خوب سازمان منطقه آزاد قشم همراه شده است.

امید مهدوی‌مجد ادامه داد: با همراهی سازمان منطقه آزاد قشم و یگان حفاظت از اراضی و اجرایی این سازمان، اقدامات بسیار خوبی در زمینه رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم در پایان اظهار کرد: خوشبختانه رفع تصرف‌های صورت گرفته و احقاق حقوق بیت‌المال موجب افزایش رضایتمندی ساکنان جزیره و امیدآفرینی نزد جامعه محلی شده است.