وام ۲۰میلیون تومانی در اختیار گردشگران دائمی مناطق آزاد/ برندسازی مناطق آزاد در حوزه گردشگری در دستور کار

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۲۰میلیون تومان با بهره ۴درصد در اختیار گردشگران دائمی مناطق آزاد قرار می‌گیرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا رستمی در اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار و استان سیستان و بلوچستان افزود: تسهیل ورود و افزایش […]

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۲۰میلیون تومان با بهره ۴درصد در اختیار گردشگران دائمی مناطق آزاد قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا رستمی در اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار و استان سیستان و بلوچستان افزود: تسهیل ورود و افزایش شمار گردشگران به مناطق آزاد مهم‌ترین راهبرد ماست؛ برهمین مبنا وام ۲۰میلیون تومانی با بهره ۴درصد در اختیار گردشگران دائمی مناطق آزاد قرار می‌گیرد.

رستمی گفت: در فاز اول ۳میلیون نفر کارت گردشگری مناطق آزاد را می‌گیرند و الزام این کارت این است که باید تمام هزینه‌های گردشگری در مناطق آزاد صرف شود.

وی تصریح کرد: هم‌چنین با تشکیل شورای گردشگری خارجی در مناطق آزاد؛ در پی جذب حداکثری گردشگران خارجی به‌ویژه از ۱۵کشور همسایه به مناطق آزاد هستیم تا با تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی با این کشورها هم گردشگر و هم‌ سرمایه‌گذار گردشگری تبادل کنیم.

رستمی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما برای جذب ۵۰۰هزار گردشگر خارجی در سه سال آینده در مناطق آزاد است و بر همین مبنا اولین قرارداد تبادل گردشگر و سرمایه‌گذار گردشگری را تا پایان سال جاری با چین عملیاتی می‌کنیم.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم‌چنین برندسازی مناطق آزاد را در گردشگری ماموریت این مناطق عنوان کرد و گفت: مجازی‌سازی گردشگری به مناطق آزاد در دستور کار است و تا پایان سال امکان قدم زن مجازی در همه مناطق آزاد از طریق سرچ گوگل فراهم می‌شود؛ هم‌چنین برمبنای برنامه‌ریزی‌ها در راستای برندسازی، ظرفیت‌های مناطق هرسال در چهار رویداد جهانی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار ارائه می‌شود

رستمی هم‌چنین نقبی هم به گردشگری دریایی زد و خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری دریایی، در پی اتصال دریایی چابهار به عمان، عمان به قشم، قشم به کیش و کیش به اروند هستیم و از سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه و خرید و اجاره و راه‌اندازی کشتی‌های کروز استقبال می‌کنیم.