مشاور رئیس‌جمهور بیان داشت:

واگذاری سهام بانکرینگ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به منطقه آزاد قشم

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، از واگذاری سهام بانکرینگ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در زمینه سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و شناورها فعال است، به منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد امروز یکشنبه (۱۱اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد که به منظور معارفه رسمی افشار فتح الهی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: بحث بانکرینگ را در جلسه‌ای که به دستور رئیس‌جمهور بعد از جلسه استانی از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاص جزیره قشم برگزار شد، مطرح کردیم و پیگیر هستیم که سهام بانکرینگ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آزاد قشم واگذار شود.

وی ادامه داد: برای این هم یک فرمولی را پیش‌بینی کردیم که با توجه به بدهی‌هایی که کشتیرانی به صندوق توسعه داشت، در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه با صندوق توسعه و کشتیرانی برای انتقال این سهام به منطقه آزاد قشم توافق کردیم که لازم است مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هرچه سریع‌تر پیگیری کنند تا سهام بانکرینگ کشتیرانی قیمت‌گذاری شود و نقل و انتقال آن اتفاق افتد.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به موضوعاتی که از سوی مدیران حاضر در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد، گفت: ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، یک قانون است و چیزی نیست که بسته به سلایق افراد و دستگاه‌ها باشد؛ یک قانون جزء احکام دائمی توسعه کشور و لازم‌الاجرا است و چند بار هم در این خصوص خدمت آقای رئیس‌جمهور صحبت شد و حتی پیشنهاد آیین‌نامه اجرایی داده شد که رئیس‌جمهور فرمودند که اینقدر این قانون شفاف است که نیاز به آیین‌نامه اجرایی ندارد و همه دستگاه‌ها باید تمکین کنند و اگر تمکین نکردند به عنوان متخلف با آنها برخورد شود.

سعید محمد خطاب به رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: شما قانونا باید حکمرانی متمرکز و واحد را در اینجا داشته باشید و اگر دستگاهی از اجرای این قانون تخلف می‌کند، شما گزارش آن را تهیه و خدمت رئیس‌جمهور ارسال کنید تا برخورد قانونی صورت بپذیرد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای به دستور رئیس‌جمهور بعد از جلسه استانی از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاص جزیره قشم برگزار شد که تمامی دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند و پیشنهاداتی که من در آن جلسه استانی خدمت رئیس‌جمهور مطرح کردم مباحث آب، پل خلیج‌فارس و بحث استفاده از ۱۰۰میلیون دلار به عنوان بخشی از منابع موردنیاز برای احداث پل خلیج‌فارس به صورت تهاتر نفت و لحاظ کردن مابه‌التفاوت نرخ آب در بودجه سال‌۱۴۰۱ برای وزارت نیرو که خرید آب تضمینی از واحد بخش خصوصی ویژه اقتصادی بود؛ البته کاری که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گزارش آن را در این جلسه دادند، این بود که منطقه آزاد آب شیرین‌کن‌های خود را راه‌اندازی می‌کند تا دیگر وابستگی به بخش خصوصی نداشته باشیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: تمامی این موضوعات درحال پیگیری است، منتهی با توجه به اینکه نیاز به پیگیری مستمر از دولت و خصوصا ستاد تدابیر ویژه اقتصادی است، هم در دستورکار دبیرخانه است و هم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم باید آنها را پیگیری کنند.

سعید محمد در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: ان‌شاء‌الله در روزهای آینده یک ماه عبادات و بندگی خداوند متعال را جشن بگیریم و این طاعات و عبادات سرمایه‌ای برای ادامه مسیر بندگی حق تعالی در طول سال شود.

وی گفت: همچنین فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر را نیز به عزیزان کارگر تبریک می‌گوییم، قشری که تمامی مردم و مسئولین حاصل دسترنج این قشر را استفاده و بهره‌برداری می‌کند، درحالی که خود این قشر جزء اقشار ضعیف جامعه هستند و مشکلات بسیار زیادی دارند و امروز هم با بحران‌های اقتصادی که در سراسر کشور وجود دارد بیش از بیش شکنده هستند و مشکلات فراوانی دارند که باید مسئولین تلاش کنند که هر کسی به نوبه خود گوشه‌ای از مشکلات آنان را حل و فصل کنند که ما هم خودمان را در این راه موظف می‌دانیم.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به روز خلیج‌فارس افزود: این روز بزرگ و ملی را هم که دیروز ۱۰اردیبهشت ماه بود، تبریک می‌گوییم و این روز بزرگ را که به نام خلیج‌فارس و با تمام دشمنی‌های که دشمنان در همین منطقه با جمهوری اسلامی ایران دارند، اما بزرگداشت و نکوداشت خلیج‌فارس برای ما امروز تبدیل به یک آرمان مقدس شده است و سعی می‌کنیم که با نکوداشت خلیج‌فارس آن عرق ایرانی را در مقابل همه تهاجمات دشمن به ویژه اسکتبار و غرب به سرکردگی آمریکا حفظ کنیم.

سعید محمد یادآور شد: جلسه امروز به منظور ابلاغ حکم رسمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم تدارک دیده شده که آقای فتح‌الهی بیش از پنج ماهی بود که در این سمت مشغول فعالیت هستند و انصافا هم در این دوره همان طوری که شاهد و گواه آن صحبت‌های مدیران و مسئولین حاضر در جلسه و مردم شهرستان قشم در دیدارهای مردمی و چهره با چهره با آنان عنوان شد، همه رضایتمندی خوبی از نوع مدیریت جهادی و انقلابی آقای فتح‌الهی دارند.

وی اظهار داشت: متاسفانه یک مقدار صدور و ابلاغ حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به رغم دستور صریح رئیس‌جمهور در سفر استانی که داشتند و تاکید کردند مبنی بر صدور حکم ایشان به دراز کشید، اما من شاهد بودم که تاخیر در صدور حکم باعث نشد که روند فعالیت‌ها در جزیره قشم کُند یا متوقف شود؛ زیرا مسئولان در دولت مردمی به دنبال حکم و جایگاه و مسئولیت نیستند و دنبال خدمت هستند و خدمت هم در هر حال قابل انجام است، حتی اگر شرایط سخت و فشارها زیاد باشد.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه ثبات مدیریتی یکی از اصول اولی مدیریت است، گفت: اما به رغم همه مشکلات مشاهده کردید که با همدلی در مسئولین جزیره و با مدیریت آقای فتح‌الهی بحث مسافرت‌های نوروزی با این حجم الحمدلله به خوبی انجام شد که جای تشکر و قدردانی از همه مسئولین به‌ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را داریم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: آقای فتح‌الهی از امروز یکشنبه ۱۱اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۱ با حکم رسمی مشغول فعالیت خواهند شد و اختیارات لازم را در امضای اسناد و مدارک و ایجاد تعهدات خواهند داشت و البته جا دارد که از هیات مدیره سابق هم تقدیر کنیم که در این دوره کمک کردند که موضوعات کاری متوقف نشود.

براساس این گزارش، پیش از شرکت در این جلسه، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز یکشنبه ۱۱اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۱ همزمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور در گلزار شهدای گمنام قشم، به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

گفتنی است، سعید محمد که به منظور معارفه رسمی افشار فتح‌الهی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به استان هرمزگان و سرزمین آب و آفتاب سفر کرده است، هنگام ورود به بندر مسافری شهید ذاکری جزیره قشم سرزمین عجایب هفتگانه، مورد استقبال مدیران ارشد و مسئولین این شهرستان قرار گرفت.

در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدا، افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، سیدمحمد حسینی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم، میرداد میردادی شهردار قشم، سرهنگ حجت امیری‌کیا فرمانده سپاه قشم، هیات همراه و جمعی از مدیران شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند که حاضران پس از قرائت فاتحه، مزار شهدا را عطر افشانی و غبارروبی کردند.

لازم به ذکر است، شرکت در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم، بازدید از هتل آتامان قشم برای پذیرش بخشی از تماشاگران و گردشگران جام‌جهانی فوتبال قطر و بازدید از واحد صنعتی کشتی‌سازی مدکندالو و حضور در جمع کارگران این واحد صنعتی از دیگر برنامه‌های بازدید یک روزه سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان شده است.