مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

واگذاری ۷۰هکتار زمین به فارغ‌التحصیلان بومی کشاورزی ارس‌

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از واگذاری 70هکتار زمین در فاز اول به فارغ‌التحصیلان بومی کشاورزی و دامداران ارس خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری ارس که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، هدف از واگذاری این اراضی را ایفای نقش فارغ‌التحصیلان کشاورزی در زمینه تولید محصولات استاندارد و صادراتی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال پایدار در ارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای جذب اعتبار و تحقق این طرح پیگیری‌های مستمر انجام شد، افزود: در فاز اول این طرح، ۷۰هکتار زمین با اعتباری بالغ‌بر ۷۰میلیارد ریال به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و به فارغ‌التحصیلان بومی و دامدارارن ارس اختصاص داده شده است.

نریمان بهره‌مندی از صاحب‌نظران و متخصصین حوزه کشاورزی در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را مهم دانست و گفت: این اراضی طبق هدفگذاری‌های صورت گرفته و با گزینش فارغ‌التحصیلان بیکار و بومی، ابتدا به صورت یکسال اجاره و سپس در صورت اجرای طرح و سنجش میزان پیشرفت کار، به صورت قطعی و در قالب شرکت دانش‌آموختگان خوشنام ارس واگذار خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد ارس بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال است تا ضمن بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌های آب و خاک ارس و به کارگیری متخصصین، شاهد توسعه فعالیت‌ها و تولید و صادرات محصولات کشاورزی در ارس باشیم.