وزیر حمل و نقل هند تاکید کرد: چابهار هرچه زودتر باید کارکرد خود را آغاز کند

وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در جایگاهی هستیم که چابهار می‌تواند کار کرد کامل خود را آغاز کند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دیدار خوبی در خصوص بندر چابهار داشتیم، […]

وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در جایگاهی هستیم که چابهار می‌تواند کار کرد کامل خود را آغاز کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دیدار خوبی در خصوص بندر چابهار داشتیم، تسهیلات مالی آماده است. البته مشکلات دیگری وجود دارند اما ما مشکلات را حل می‌کنیم.

وی افزود: دولت هند به بانک ایرانی مجوز داده تا شعبه‌ای طی سه ماه در بمبئی تاسیس شود تا تبادل مالی راحت‌تری صورت گیرد.

وزیر حمل و نقل هند همچنین بیان کرد: آقای ظریف پیشنهادات زیادی برای آینده ارائه کرد؛ آنها فولاد، موتورهای لوکوموتیو نیاز دارند. من هم پیشنهادات خود را به ایشان دادم. دیدار ما خیلی مفید بود و خیلی از موضوعات را حل خواهد کرد.

گادکاری ادامه داد: مطمئن هستم در گذر زمان ما دستاوردهایی خواهیم داشت و بندر چابهار که برای ما خیلی مهم است و ما بر روی این موضوع به طور جدی کار می‌کنیم.

وزیر حمل و نقل هند گفت: طرف ایرانی برخی از مشکلاتی که وجود دارد را حل خواهد کرد و از طرف ما هم فرایند در حال اجرا است، من مطمئن هستم که ما در جایگاهی هستیم که چابهار کارکرد کامل خود را هر چه زودتر آغاز کند.