وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: لزوم توجه به توسعه استان سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی/ افزایش صادرات به پاکستان با استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات یک میلیارد دلاری ایران به پاکستان، این رقم را در برابر ظرفیت‌های تولیدی ایران ناچیز خواند و بر لزوم توجه به توسعه استان سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی تاکید کرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا رحمانی در نشست شورای معاونین با […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات یک میلیارد دلاری ایران به پاکستان، این رقم را در برابر ظرفیت‌های تولیدی ایران ناچیز خواند و بر لزوم توجه به توسعه استان سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا رحمانی در نشست شورای معاونین با محوریت طرح‌های صنعتی و معدنی استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار این استان برگزار شد، با بیان اینکه راه نجات و رونق تولید در سال‌۹۸ صادرات به کشورهای همسایه است، گفت: در مرز شرقی ایران، کشور پاکستان سالانه ۶۰میلیارد دلار انواع کالا از دیگر کشورها واردات دارد که کمتر از یک میلیارد آن از ایران است و در این خصوص باید با رایزنی و تلاش موانع پیش روی مراوده تجاری با پاکستان را از بین ببریم.

او با اشاره به روابط طایفه‌ای، دینی و… که میان ملت ایران و پاکستان وجود دارد، این وجه اشتراکات را فرصتی برای ایران خواند و افزود: برای توسعه صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ضرورت دارد که هدف های روشنی مشخص شود و در این خصوص از نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و… نظرخواهی شود تا در مسیر اجرا با مشکل و ناهماهنگی روبرو نشویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه محرومیت استان سیستان و بلوچستان قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: طرحی که برای استان‌های محروم کشور داریم، باید درباره سیستان به نتیجه مشخصی برسد و در برنامه‌ای که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین می‌کنیم، وظایف سازمان‌های توسعه‌ای ما نیز در این ارتباط مشخص شود.

رحمانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه معادن استان سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت های خوب معدنی در این استان وجود دارد که اجرای آنها، نتایج ملموسی در بر خواهد داشت.

او احداث و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در کشور را کاری مقدس دانست و از لزوم تلاش برای اجرایی شدن مصوبات هر چه بیشتر مصوبات گفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید اثر تصمیمات قابل لمس برای مردم باشد، افزود: هر چه در مسیر توسعه استان سیستان و بلوچستان است را باید از سر راه برداریم و این استان نباید در محرومیت باشد، در حالی که در تمام دنیا مناطق مرزی و دریایی توسعه‌یافته هستند، اما در ایران متاسفانه این گونه نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از به نتیجه رسیدن پروژه‌های مختلف در ماه‌های آینده خبر داد.