پایان دهمین جشنواره تابستانی مونسون در منطقه آزاد چابهار

کاروان ۳۰۰نفری روستاییان و عشایر از ۱۹شهرستان استان سیستان و بلوچستان از ۲۲ تا ۲۶مردادماه جاری در منطقه آزاد چابهار گرد هم آمده بودند تا توانمندی‌های خود در بخش‌های مختلف مانند گردشگری، صنایع‌دستی، پوشاک، محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، آیین و سنن و موسیقی محلی خود را به نمایش بگذارند، جمعه شب پس از ۵روز به […]

کاروان ۳۰۰نفری روستاییان و عشایر از ۱۹شهرستان استان سیستان و بلوچستان از ۲۲ تا ۲۶مردادماه جاری در منطقه آزاد چابهار گرد هم آمده بودند تا توانمندی‌های خود در بخش‌های مختلف مانند گردشگری، صنایع‌دستی، پوشاک، محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، آیین و سنن و موسیقی محلی خود را به نمایش بگذارند، جمعه شب پس از ۵روز به کار خود پایان داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در آیین پایانی این جشنواره و نمایشگاه با حضور باقر کرد، معاون عمرانی استاندار؛ آرش جمالزهی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان؛ محمد اکبر چاکرزهی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مقامات و شخصیت‌های استانی و شهرستانی در محل برگزاری شب‌های فرهنگی استان حضور داشتند.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم، گفت: روستاییان و عشایر استان همواره در طول تاریخ مرزداران واقعی کشور بوده‌اند که می‌توان به مبارزات یعقوب لیث صفاری در سیستان و حمل  و جیهند در بلوچستان و روستای تاریخی تیس علیه بیگانگان اشاره کرد.

باقر کرد از حمایت و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد چابهار در برگزاری این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد و افزود: توانمندی‌های روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته در تهران حائز رتبه برتر کشوری شده، امیدواریم همچنان شاهد رشد و ارتقای کیفی کار این عزیزان باشیم.

وی افزود: در بازدیدی که از غرفه‌های شهرستان‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه داشتم، آنان از وضعیت برگزاری به‌ویژه از لحاظ اقتصادی رضایت داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در این مراسم با تبریک ۲۶مردادماه روز ورود آزادگان پرافتخار به کشور، گفت: برگزاری این نمایشگاه در راستای رسالت سازمان به‌ منظور کمک به جوامع محلی مبتنی بر اقتصاد و فرهنگ بوده است.

محمد اکبر چاکرزهی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه تجربه بسیار خوبی بود، افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار گستره حمایت از صنعتگران را افزایش خواهد داد و زمینه حضور آنان را در عرصه‌های بین‌المللی فراهم می‌کنیم.

شایان ‌ذکر است تجلیل از نمایندگان شهرستان‌های شرکت‌کننده و متصدیان برگزاری با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و نمایشگاه برنامه پایانی این آیین بود.