پروازهای بین‌المللی منطقه آزاد ماکو به کشور ترکیه به زودی برقرار می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از برقراری پروازهای بین‌المللی از منطقه آزاد ماکو به کشور ترکیه خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو که در محل فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت، از اجاره یک فروند هواپیمای چهار موتوره ۷۵نفره خبر داد و گفت: این اقدام در راستای […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از برقراری پروازهای بین‌المللی از منطقه آزاد ماکو به کشور ترکیه خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو که در محل فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت، از اجاره یک فروند هواپیمای چهار موتوره ۷۵نفره خبر داد و گفت: این اقدام در راستای برقرار کردن پروازهای بین المللی ماکو-‌ترابزون، مشهد، تهران و شهرهای دیگر است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه تعداد کثیری از پروژه‌ها عمرانی سازمان در سال‌۹۸ به پایان خواهد رسید، افزود: برای سال آینده ۲۵۰برنامه تدوین شده است و برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مهمی را در دستور کار داریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شاهد افزایش یک هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سرمایه در سازمان منطقه آزاد ماکو هستیم، افزود: تا پایان سال افزایش سرمایه در این شرکت ادامه خواهد داشت که گستره بهره‌مندی از آن در سطح ۳شهرستان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اراضی مساعد کشاورزی منطقه آزاد ماکو را پتانسیل بی‌نظیر این منطقه در زمینه ایجاد شغل پایدار یاد کرد و گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است که بررسی الگوی کشت، قیمت تمام‌شده و همچنین بررسی هدف از کشت؛ اقتصادی و صادراتی بودن است را برعهده دارد.

سلیمانی تصریح کرد: ۵هزار هکتار از زمین‌های منطقه برای کشت گلخانه‌ای و ۲۰هزار هکتار از اراضی ملی برای کشت سایبانی برای کشت نوین اختصاص داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو توانایی تبدیل شدن به سردخانه گوشت وارداتی و دارو دارد تاکید کرد: سالانه یک میلیون دام سبک و ۵۰۰هزار دام سنگین نیاز کشور است که بنا به رایزنی‌های صورت گرفته با کشور همسایه مقرر شد در این راستا مجوز واردات دام زنده از طریق خاک ترکیه به کشور ایران و از مرز بازرگان داده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین مقوله گردشگری را یک واقعیت انکارناپذیر در تقویت اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: هر شهروند باید در راستای تبلیغ منطقه خود و انعکاس رویدادهای گردشگری به همنوعان خود نقش ایفا کنند تا با این کار زمینه‌های شکوفایی جامعه و منطقه فراهم گردد.

سلیمانی با اشاره به اینکه امنیت جانی و مالی مناطق آزاد بسیار مهم است عنوان کرد: ایجاد این امنیت در منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو به جدیت از سوی سازمان پیگیری می‌شود تا با ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاران، نقش خود را در این برهه از زمان ایفا کند.

وی افزود: در راستای توسعه منطقه، اولین اقدام سازمان ایجاد شورای اداری منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو است که بودجه اصلاحی در سال۹۸، ۵۸درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: مردم و مسئولین باید به این واقعیت دست بیابند که باید پیشران در خدمت به مردم باشند و امروزه نباید هیچ ابزاری که عامل تخریب کشورمان است، به دشمن داده شود.