در نشست مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با رئيس بنياد مستضعفان عنوان شد:

پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش، الگویی از کیفیت و سرعت انجام کار در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تسريع در روند اتمام پروژه ترمينال جديد فرودگاه، به لحاظ اقتصادي و مالي به نفع همه دست‌اندركاران طرح خواهد بود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع) و ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده برای دیدار با سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: از زمانی که دکتر فتاح مسئولیت بنیاد را پذیرفتند، قرارداد ترمینال جدید در منطقه آزاد کیش منعقد و با حساسیت و تلاش مضاعف پیگیری شد.

وی افزود: این اتفاق، امید را در دل‌ها زنده کرد و امیدوارم با یاری خداوند متعال مطابق قرارداد و زمان‌بندی تعیین شده، بتوانیم پروژه را به سرانجام برسانیم.

مظفری عنوان کرد: پروژه بزرگی مانند ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش پس از وقفه‌ای طولانی و سپری کردن فراز و فرودهای بسیار و همچنین ارزیابی‌های متعدد توسط معاونت عمرانی و زیربنایی و معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان، به عنوان مسئولیت و وظیفه ما دوباره تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با همفکری اعضاء هیات مدیره، دکتر خانزادی و دکتر آخوندی در آسیب‌شناسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که با همکاری شرکت ملی ساختمان کار را آغاز کنیم.

وی افزود: خوشبختانه قرارداد به‌روز شد، اما شرایط به لحاظ شرایط اقتصادی روز به روز سخت‌تر شد و به هر تقدیر الزاماتی تعریف کردیم و با اصرار مجموعه سازمان در حفظ این سرمایه ملی در منطقه آزاد کیش، قرار بر آغاز کار با کیفیت و با سرعت قابل قبول شد که به امضاء تفاهم‌نامه و قرارداد انجامید. خرسندیم امروز در شرایطی که بخش زیادی از موضوعات مطرح شده در جلسات پیشین مرتفع و روند پروژه تسریع شده، میزبان شما عزیزان هستیم.

مظفری اظهار داشت: سرعت و کیفیت انجام کار، دو اصل مهمی است که مورد تاکید دکتر فتاح بوده و سرلوحه کار سازمان برای به پایان رساندن پروژه در این منطقه با اقلیم خاص قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص تامین منابع مالی پروژه با اشاره به اینکه ٢٠درصد مبلغ به صورت نقد و مابقی با تهاتر زمین انجام می‌شود، افزود: از سال گذشته برای نخستین بار در کشور با انتشار اوراق صکوک به همت دکتر آخوندی در سمت معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، برای پرداخت بخش نقدی مشکلی نخواهیم داشت و مطابق قرارداد از مرز ٢٠درصد هم عبور کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: طبق پیشنهاد ما که مورد توافق نیز قرار گرفت، با واگذاری این زمین با کیفیت که مازاد بر مبلغ پروژه است، کل هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

مظفری بیان داشت: قطعا این طرح می‌تواند به عنوان الگو نسبت به پروژه‌های گذشته، به لحاظ کیفیت و سازه ارتقاء یابد؛ چراکه بخش عمده‌ای از تجهیزات پروژه در داخل و همچنین پل‌های تلسکوپی توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی ساخته شده، که خود نشان‌دهنده ظرفیت بالای تولید داخل است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه تسریع در روند اتمام پروژه به لحاظ اقتصادی و مالی به نفع همه دست‌اندرکاران خواهد بود، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با جدیت تعهدات خود را مطابق قرارداد در بحث‌های تامین مالی پیش خواهد برد و توقعی که از شرکت ملی ساختمان به عنوان یک شرکت معتبر و توانمند دارد این است که به کمک بنیاد مستضعفان طی یک هم‌افزایی، پروژه را به اتمام برساند تا منشا خیر و برکات برای کشور باشد.

 

تاکید رئیس بنیاد مستضعفان بر اتمام پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش تا بهمن‌ماه

رئیس بنیاد مستضعفان‌، اتمام پروژه فرودگاهی کیش را آبروی نظام برشمرد و بر تسریع در روند تکمیل آن تاکید کرد.

پرویز فتاح در بازدید از ترمینال جدید در حال ساخت فرودگاه جزیره کیش، با حضور مسئولان ارشد، معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین دست‌اندرکاران این پروژه، ضمن ابراز خرسندی از توافقات صورت گرفته در این زمینه گفت: طی جلسات پیشین با دکتر بانک مقرر شد تا پس از توافق بین سازمان و شرکت ملی ساختمان، محوطه این پروژه تا شهریورماه و کلیات آن تا ٢٢بهمن‌ماه به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت این پروژه در گرو پیروی از زمان‌بندی تعیین شده است، اظهار کرد: شیفت‌های کاری باید برای شب و روز و بدون تعطیلی تعریف شود تا به نتیجه دلخواه دست یابیم.

رئیس بنیاد مستضعفان‌ همچنین درخصوص مسائل مربوط به کرونا در کیش گفت: با این موضوع باید بسیار جدی برخورد کرد؛ قطعا هر چه سختگیری بیشتر باشد، اعتبار جزیره کیش را بالا خواهیم برد و با توجه به موقعیت خاص این منطقه، کنترل‌ها در بازار و مکان‌های عمومی، فرودگاه و ادارات به جد پیگیری شود تا این جزیره زیبا به خاطر مردم و معیشت آنها از شیوع بی‌رویه کرونا در امان باشد.

گفتنی است، ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با پیشرفت ۶۵درصدی، در فضایی به مساحت ۴٩٠٠٠مترمربع با سه طبقه کاربری بنا شده است که ٢درب ورودی، ٢درب خروجی، ٣تسمه نقاله، ١٠دستگاه پله برقی و ١۴دستگاه آسانسور در آن تعبیه می‌شود.