وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

پل خلیج‌فارس، نماد مهندسی پیشرفته اقتصاد قشم به بندرعباس

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از شناور «الماس قشم یک» ضمن اعلام توافق با استانداری هرمزگان برای توسعه راه‌های بشاگرد، گفت: پل خلیج‌فارس می‌تواند نماد مهندسی پیشرفته برای اقتصاد قشم به بندرعباس باشد و به صورت مداوم از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از شناور «الماس قشم یک» در جمع خبرنگاران گفت: در سالی هستیم که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان جاری است اما این سال، سال رونق تولید نیز هست.

وی ادامه داد: اکنون به همت بخش خصوصی و سازمان بنادر، یک تولیدکننده بومی در جزیره قشم موفق شده است یک شناور پیشرفته با ظرفیت ۱۵۸مسافر بسازد و امروز شاهد شروع سفر دریایی این شناور هستیم.

اسلامی با اشاره به توان مهندسی کشور، گفت: ظرفیت مهندسی و ساخت کشور در این حوزه مناسب است و سازمان بنادر از تولید در این زمینه حمایت می‌کند. امیدواریم به یاری خدا این روند برای پشتیبانی از تولید داخل ادامه داشته باشد و مردم عزیز از وسایل پیشرفته‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه پل‌ خلیج‌فارس، گفت: پل خلیج‌فارس پروژه‌ای است که به دلایل گوناگون متوقف شده است. این پروژه ملاحظات زیست‌ محیطی برای سازمان حفاظت از محیط‌ زیست داشت. همچنین از نظر تامین منابع مطالعات مهندسی و اجرایی، مشکلاتی وجود داشت که همه توامان سبب شد این پروژه متوقف شود.

وی ادامه داد: استانداری و سازمان منطقه آزاد قشم مشترکا با سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام دادند تا بتوان این پروژه را در قالب یک پروژه سرمایه‌گذاری دنبال کرد. مذاکرات خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌کنم این مذاکرات به قرارداد منجر شود.

اسلامی افزود: این پل می‌تواند نماد مهندسی پیشرفته برای اقتصاد قشم به بندرعباس باشد و به صورت مداوم از این ظرفیت استفاده شود. فاکتورهای گوناگونی دیده شده که این پل به رونق استقادی منطقه ایجاد کرده و دسترسی آسان به منطقه آزاد قشم را فراهم کند. در بخش ترانزیت هم می‌توان از این پل بهره‌برداری کرد.

گفتنی است؛ در مراسم بهره‌برداری شناور مسافری «الماس قشم یک» محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فریدون همتی استاندار هرمزگان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نصری فرماندار قشم، عفیفی‌پور مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نمایندگان مرکز استان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مقام‌های دولتی و انتظامی حضور داشتند.