راهبرد تامین کالاهای اساسی کشور از طریق منطقه آزاد انزلی تداوم دارد:

پهلوگیری پنجاه ‌و ششمین کشتی حامل روغن خوراکی در مجتمع بندری کاسپین

اسکله دلفین مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی میزبان پنجاه و ششمین کشتی حامل روغن خوراکی ظرف هشت ماه گذشته بود که با پهلوگیری و تخلیه روغن افزون بر 5هزار تنی خود، حجم روغن ورودی به کشور از طریق این منطقه به رقم 130هزار تن بالغ شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نکته حائز اهمیت در تداوم مسیر راهبرد تامین کالاهای اساسی کشور از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی، این واقعیت است که ظرف یک هفته اخیر این دومین کشتی با محموله روغن خوراکی است که در نتیجه طی کمتر از هفت روز بیش از ۱۰هزار تن از مواد اولیه تولید روغن خوراکی کارخانجات تولید این کالای اساسی مورد نیاز خانوار در سطح کشور از طریق این منطقه وارد ایران شده است.

بر این اساس، از زمان شروع به کار بندر کاسپین در تابستان سال‌۹۷ تاکنون، ۵۶کشتی تانکر، ۲۸۴هزار تن روغن خوراکی خام را با رعایت دستوالعمل‌های ستاد ملی کرونا در کمترین زمان تخلیه و به مقصد کارخانه‌های تولید روغن کشور حمل شده تا بخش قابل توجهی از نیازهای بازارهای داخلی تامین گردد.

در عین حال، رفع کمبودهای ناشی از تحریم و کاهش مراودات بین‌المللی به واسطه همه‌گیری ویروس کرونا، در دستورکار بنادر انزلی و کاسپین به عنوان دو بندر واقع در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار داشته و دارد.

از سوی دیگر، محموله ۳هزار تنی ذرت در اسکله شماره دو مجتمع بندری کاسپین پهلوگیری و اقدام به تخلیه بار خود نمود؛ کالایی که به عنوان یک مواد اولیه مهم، از نقش بسزایی در سبد غذایی جامعه برخوردار می‌باشد.

گفتنی است، هم‌اکنون سه پست اسکله از اسکله‌های فاز نخست مجتمع بندری کاسپین با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی داخلی مشغول بهره‌برداری بوده و با اتصال این منطقه و بندر به خط ریل سراسری، علاوه بر وصل شدن بنادر جنوبی به این مجتمع بندری، مهم‌ترین زیرساخت برای فعال شدن مسیر ترانزیتی شمال-جنوب راه‌اندازی شده و منطقه آزاد انزلی به عنوان کانون ترانزیت کالا میان کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیگر کشورهای منطقه به ایفای نقش خواهد پرداخت.