مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد:

پیشبرد پروژه‌های اولویت‌دار در جهت گره‌گشایی از گلوگاه‌های ترافیکی ارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مسیرهای مواصلاتی ارس، گلوگاه‌های ترافیکی است و ضروری است در تخصیص منابع جزو پروژه‌های اولویت‌دار قرار گیرند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مجید کیانی در نشست با معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه مسیرهای مواصلاتی ارس گلوگاه‌های ترافیکی ارس هستند، اظهار داشت: درخصوص پروژه‌های معاونت فنی و زیربنایی باید تجدیدنظر شود. با توجه به اینکه ما با محدودیت منابع مواجه هستیم و منابع را باید به سمت پروژه‌های اولویت‌دار سوق دهیم، پل روگذر میدان عباس‌میرزا جزو پروژه‌های کلیدی و اولویت‌دار ارس است که چندین سال است به دلیل پاره‌ای از مشکلات راکد مانده و باید این پروژه فعال شود. اگر بخواهیم لجستیک را توسعه دهیم تکمیل این پروژه‌ها ضروری است.

وی افزود: باید ضمن برنامه‌ریزی برای ایجاد درآمد پایدار، بتوانیم زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال را فراهم کنیم. برای توسعه حوزه‌های درآمدی ضروری است توجه ویژه‌ای به موضوع لجستیک و ترانزیت ریلی و جاده‌ای داشته باشیم؛ چراکه دیگر نمی‌توان با تکیه بر فروش ملک درآمدزایی کرد و این منابع رو‌به اتمام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: مشکلات زیادی را در حوزه‌های صنوف، صنعت، تجارت، سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی و حوزه‌های درآمدی احصاء کرده‌ایم و تلاش‌مان این است که عمده این مشکلات را با تشکیل کارگروه‌های مختلف و براساس برنامه زمان‌بندی شده، حل کنیم.

کیانی ادامه داد: نگاهمان به منطقه آزاد ارس باید ملی و کشوری باشد و از بخشی‌نگری به دور باشیم. از همین رو، در راستای توسعه متوازن و جهت پیشبرد امور در تعامل کامل با استان و نیز استان‌های همجوار، امورات را پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به برخی تغییرات ساختاری گفت: جابه‌جایی مدیران امری طبیعی و لازمه تحول سازمان‌ها است. وقتی در یک سازمان تیم مدیریتی عوض می‌شود، همه ذی‌نفعان به دنبال تحول هستند و این تحولات باعث رشد سیستم می‌شود.

کیانی اذعان داشت: ما در مورد تصمیم‌گیری‌هایمان مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم؛ از این‌رو نباید عجولانه تصمیم بگیریم. بعد از یک‌ماه بررسی به این نتیجه رسیدیم که باید تغییراتی ایجاد شود. اوضاع سخت اقتصادی و درآمدی به‌گونه‌ای رقم خورده‌ که انتظار می‌رود مدیران منصوب شده با حداکثر توان و ظرفیت به صورت انقلابی و جهادی مشغول کار شوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان با اشاره به اینکه در ارس به ‌لحاظ نیروی انسانی ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کارگروه منابع انسانی اقداماتی درخصوص ساختار و نحوه تعاملات صورت گرفته است و به سمت عدالت‌محوری و پرهیز از تبعیض پیش خواهیم رفت. همدلی، همگرایی و نگاه فارغ از تبعیض می‌تواند نقطه عطفی برای تحولی دوباره در سازمان منطقه آزاد ارس باشد.