مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

پیوستن جزیره قشم به زنجیره تولید محصولات فولادی کشور

با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و مسئولان استانی، کلنگ احداث کارخانه تولید ورق استیل قشم با اعتباری بالغ‌بر 200هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 1800نیروی بومی، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به زمین زده شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ‌زنی این شرکت گفت: راه‌اندازی صنایع بزرگ با افزایش تولید در جزیره و اشتغال‌زایی که به همراه دارد، پیشرانی برای تحول اقتصادی در قشم خواهد بود.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: احداث شرکت ایلیا استیل آریا قشم با ۲۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار، در شهرک صنعتی کاوه قشم در مساحتی به وسعت ۹۷هکتار و ظرفیت تولید ۳۰۰هزار تُن ورق استیل ضدزنگ، آغازگر رشد و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۸۰۰نیروی بومی به‌صورت مستقیم است.

به گفته وی؛ احداث این شرکت که پیش‌بینی می‌شود تا سال‌۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد، همراه با آیین کلنگ‌زنی پل خلیج‌فارس قشم، می‌تواند زمینه‌ساز حضور صنایع بزرگ و سنگینی باشد که با انتخاب منطقه آزاد قشم به‌عنوان یک زون برای سرمایه‌گذاری، تسهیل صادرات، حمل‌ونقل ارزان و معافیت مالیاتی، در چرخش اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: محصول نهایی این شرکت، تولید ورق نورد سرد و گرم فولاد ضدزنگ برای استفاده در صنایع فلزی داخلی و خارجی خواهد بود.