مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

پیوست فرهنگی، لازمه عملیاتی شدن طرح‌های اجرایی در جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح‌هایی که در دست اقدام است باید مبتنی بر علم، دانش، ادب، آداب و تفکر خلاقانه با پیوست‌های لازم به‌ویژه پیوست فرهنگی باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی با موضوع «عفاف و حجاب» و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد؛ در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: طرح‌هایی که ارائه می‌شود باید مبتنی بر علم، دانش وکارهای پژوهشی باشد.

وی با تاکید بر این مهم که کارهای فرهنگی باید بر‌اساس شاخص‌های مشخص ارائه شود، افزود: افرادی که متولی این امر مهم هستند با توجه به مباحث صحیح آموزشی، طرح‌های خوبی را اجرا کنند و بخش خصوصی نیز کنشگر و ارائه‌دهنده طرح جدید باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که نباید از فرهنگ عاشورایی گذشت، بیان داشت: امام حسین(ع) منادی ارزش و پرچمدار عدالت و نمادی از ارزش‌ها است و از ایشان آموخته‌ایم اهل عمل صحیح و صالح باشیم‌‌.

کشاورز اذعان نمود: حجاب به‌ عنوان شاخص و الزام حقوقی است و تمام ادیان به آن تاکید داشتند.

وی با اشاره به این که برای موفق شدن در حوزه‌های مختلف باید تعریف درستی با زبان‌های مختلف به جامعه ارائه دهیم، اظهار کرد: نخستین تعریف گناه است، یعنی نهی از منکر، گناه یعنی پایمال کردن چیزی یا کاری و یا کسی، برخورد نامناسب، رشوه، کم‌کاری، نا‌امید کردن مردم، نقد غیرمنصفانه، کم‌کاری و… گناه محسوب می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: داخل و خارج از سازمان هر کدام از ما تکالیفی داریم، اعم از بخش خصوصی و دولتی که باید به نحو شایسته به وظایف خود عمل کنیم.

به گفته کشاورز؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به خوبی اجرا کنیم، هیچ اتفاقی نخواهد افتد و فرقی نمی‌کند در کجای دنیا باشید. باید به این موضوعات به طور اساسی، پایه‌ای و ریشه‌ای دقت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: باید یک تعریف صریح و یکپارچه داشته باشیم، اگر نسبت به برنامه‌ریزی اقدام نکنیم، دیگران برای ما برنامه‌ریزی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در حوزه سازمانی تمام مشکلاتی که امروز هجمه آورده و فشار آن بر دوش مردم ناشی از عدم برنامه‌ریزی است و جایی هم که برنامه‌ریزی شده خوب عمل نکردیم و جایی هم که خوب عمل کردیم، خوب نظارت نشده است‌‌.

کشاورز با بیان این که توصیه بالاتر از امر به معروف است، گفت: در مرحله نخست توصیه، نصیحت و در نهایت امر به معروف و نهی از منکر شود.

وی بیان داشت: ضمن این که نباید منفعلانه عمل کنیم، بلکه باید در نقشه‌راه تهاجمی عمل کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ فقط عفاف و حجاب نیست و یکی از اجزای فرهنگ است؛ باید قیاس فرهنگی داشته باشیم و در این زمینه خلاقانه و هوشمندانه عمل کنیم‌‌.