مظفری در اختتامیه دوازدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در کیش:

پیوند و ارتباط بین جامعه هنری با استفاده از ظرفیت‌های جزیره کیش

دوازدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و 270هنرمند در جزیره به پایان رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این مراسم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و ۲۷۰نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف و چهره‌های سرشناس و پیشکسوت در جزیره کیش برپا شد.

غلامحسین مظفری در این همایش، ضمن درود به ارواح پاک شهدای حادثه تروریستی چند روز گذشته و گرامیداشت یاد شهید والا مقام سپهبد قاسم سلیمانی گفت: هنرمندان حاضر در این جمع مایه افتخار و سرمایه ارزشمندی در حوزه هنر، ادب و فرهنگ برای کشور هستند و خوشحالیم که در جزیره کیش میزبان شما عزیزان هستیم.

وی جزیره کیش را در تمامی حوزه‌ها فرصت بسیار خوبی برای کشور برشمرد و افزود: در طول سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای رسیدن کیش به شرایط امروزی شده است و ما نیز در مجموعه سازمان و زیر‌مجموعه‌های آن سعی بر آن داریم که با تمام توان به افزایش کیفیت و ارتقاء استانداردها در کیش کمک کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نزدیک بودن سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ما باید قدردان زحمات بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باشیم، چر‌اکه هم در کشور منشا خدمات زیادی بودند و هم بخش زیادی از توسعه و آبادانی جزیره کیش مرهون نگاه بلند این انسان بزرگ است.

مظفری ادامه داد: در حوزه‌های مختلف جزیره کیش به ویژه در حوزه هنر و ادب که در تخصص عزیزان این جمع است، ظرفیت‌های خوبی جود دارد که باید همت کنیم تا پیوند و ارتباط بین جامعه هنری با ظرفیت‌های مطلوب جزیره کیش برقرار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در بخش هنر، ادب و فرهنگ جزیره کیش از وجود اساتید بزرگی بهره‌مند هستیم که به نوعی از بهترین‌های این حوزه هستند و با توجه به اینکه رویدادهای متعددی در طول سال در کیش برگزار می‌شود، می‌توانیم از حضور ارزشمند شما هنرمندان نیز بهره‌مند شویم و اتفاقات خوبی در این زمینه‌ها رقم بزنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تقویم زمان‌بندی مناسبت‌های مختلف مانند نمایشگاه‌ها، گالری‌ها، اجرای تئاتر و سمپوزیوم‌ها عنوان کرد: طی چند روز آینده در کیش برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی را پیش رو داریم که می‌توانیم در چنین رویداد‌هایی از حضور پیشکسوتان و تجربیات و ایده‌های آنان استفاده کنیم.

مظفری به مکان‌های تاریخی و قدیمی بسیار خوب در جزیره کیش تحت عنوان سرمایه‌های معطل اشاره کرد و افزود: طبق توافق انجام شده، مالکیت بنایی مانند کاخ شماره‌۱ (الیت) به سازمان منطقه آزاد کیش تعلق گرفت و بازسازی آن در کنار کاخ شماره‌۲ در دستورکار است که تلاش می‌کنیم این دو بنا را به مرحله بهره‌وری و استفاده برسانیم و از ایده‌های شما عزیزان نیز در این مسیر استقبال خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: پس از بازسازی، می‌توان از این دو بنا در کنار فرهنگسرای مرکزی و فرهنگسرای سعدی در جزیره به بهترین شکل برای انجام امور هنری و فرهنگی بهره برد.