استاندار خوزستان اعلام کرد:

پیگیری استانداری خوزستان برای واگذاری مرز شلمچه به منطقه آزاد اروند

استاندار خوزستان گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه در بحث مدیریت مرز شلمچه، در تلاش هستیم تا مدیریت این مرز را به منطقه آزاد اروند واگذار کنیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا شریعتی ظهر امروز (۱۴بهمن‌ماه) در آیین افتتاح بزرگترین و مجهزترین ایکس‌ری کشور در مرز شلمچه با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور اظهار کرد: یکی از مشکلات مرز شلمچه، نبود ایکس‌ری کامیون بود که در حال حاضر و به همت متخصصان داخلی راه‌اندازی شد و امیدواریم سبب افزایش صادرات به کشور عراق شود.

وی افزود: به منظور ایجاد وحدت رویه در بحث مدیریت مرز شلمچه در تلاش هستیم تا مدیریت این مرز را به منطقه آزاد اروند واگذار کنیم. در حال حاضر این حرکت در حال انجام است تا به این ترتیب به رونق مرز و منطقه کمک کنیم و شرایط را برای صادرات بیشتر، حضور بیشتر اتباع عراقی و استفاده از امکانات تجارت را بیش از پیش فراهم کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه سعی شده تا با همکاری و هماهنگی یکدیگر شرایط را فراهم کنیم، گفت: امیدواریم با هماهنگی بیشتر میان استان و منطقه آزاد اروند تمام مسائل رفع شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هیچ منطقه‌ای در کشور شرایط منطقه آزاد اروند با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰هزار نفر را ندارد و همین مسئله مشکلات این منطقه را نیز دوچندان می‌کند. همچنین این میزان جمعیت مسئولیت سنگین‌تری بر دوش منطقه اضافه کرده و توقعات را بیشتر می‌کند.