مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

پیگیری جهت جذب منابع برای تکمیل زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: به دنبال جذب منابع برای تکمیل زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هستیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سعید محمد امروز دوشنبه (۱۰آبان‌ماه) در قالب چهارمین سفر خود به مناطق آزاد کشور در بدو ورود به منطقه آزاد ارس، ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام، در دیدار با امام جمعه شهر جلفا به ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس اشاره کرد و افزود: پیشرو بودن ارس در حوزه کشاورزی و از طرفی وجود ظرفیت‌های متنوع صنعتی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی، جذب سرمایه‌گذار در مناطق آزاد را اولویت اصلی و جهت‌گیری اساسی در این مناطق اعلام کرد و اظهار داشت: نه تنها مشکلات موجود و موانع را در مسیر سرمایه‌گذاری حل خواهیم کرد، بلکه به دنبال مشوق‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هستیم؛ تعامل بیشتر با کشورهای همسایه نیز از دیگر اولویت‌های مهم دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است.

همچنین، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این دیدار ضمن ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد این سازمان گفت: به برکت وجود زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های موفق انجام یافته در منطقه آزاد ارس، علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، شاهد موفقیت‌های روزافزون ارس در تمامی عرصه‌ها هستم.

در ادامه، امام جمعه منطقه آزاد ارس-‌جلفا ضمن تقدیر از حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد  تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ارس، خواستار تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌های ارس شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل هادوی، مردم را سرمایه اصلی نظام اعلام کرد و ضمن تاکید بر ارتباط بیشتر و بی‌واسطه مردم و مسئولان و اهمیت ارتباط چهره به چهره با اقشار مختلف مردم افزود: این ارتباطات تاثیر بسیار زیادی در حل مشکلات دارد.

وی با اشاره به وجود قوانین متعارض در مدیریت مناطق آزاد اظهار کرد: این قوانین و سیاست‌های متعارض، موجب هدر رفتن منابع می شود.

گفتنی است؛ مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارمین سفر خود به مناطق آزاد کشور، به منطقه آزاد ارس سفر کرد.

سعید محمد در سفر ۲روزه خود به منطقه آزاد ارس، حضور در گلزار شهدا، بازدید از پروژه‌های عمرانی، کشاورزی و زیرساختی، نشست با فعالان اقتصادی، حضور در جلسه شورای اداری و بازدید از پایانه مرزی نوردوز و زون خداآفرین-‌قلی‌بیگلو را در دستورکار دارد.