سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیران اقتصادی سازمان مطرح کرد:

چابک‌سازی و اصلاح فرآیندهای زائد؛ زمینه‌ساز توسعه اقتصادی جزیره قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: باید با چابک‌سازی و حذف فرآیندهای اضافی، زمینه را برای توانمندسازی زنجیره اقتصادی در تمام بخش‌های جزیره قشم متناسب با ظرفیت‌های موجود فراهم نمود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در دیدار با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران این معاونت، اظهار کرد: ایجاد توسعه اقتصادی متوازن و پایدار در جزیره قشم، ماموریت اصلی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی فراوان موجود در جزیره قشم تصریح کرد: باید با هدفگذاری و برنامه‌ریزی صحیح، زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کرده و این منطقه برای انجام فعالیت‌های بزرگ اقتصادی آماده شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، معاونت اقتصادی را قلب توسعه اقتصادی سازمان دانست و افزود: وجود محرومیت در بخش‌هایی از جزیره، باعث شرمندگی ما در مقابل مردم است و باید با تمام توان در مسیر توسعه همه‌جانبه اقتصادی جزیره قشم و بهره‌مندی مردم فعالیت کنیم.

به گفته فتح‌الهی؛ معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ارتباط مستقیم و نزدیکی با مردم در مسیر پیشرفت جزیره دارد و باید شاهد رشد اقتصادی با سیاستگذاری‌های این معاونت در جزیره باشیم.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی جهت توسعه پایدار و متوازن قشم با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی تاکید کرد و گفت: اگر معاونت اقتصادی عملکرد شفاف و خوبی داشته باشد، نشان‌دهنده حرکت مثبت مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت‌های خوب اقتصادی موجود در بندر شهید رجایی بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی، از ظرفیت اراضی سازمان منطقه آزاد قشم در بندر شهید رجایی بیش از پیش در حوزه منابع درآمدی بهره‌مند شد.

فتح‌الهی در ادامه به اداره ثبت شرکت‌ها، جهت بررسی شرکت‌هایی که وجود خارجی و فعالیت رسمی و دفتر فعال در جزیره ندارند، جهت ساماندهی و شناسایی و ابطال مجوزهای شرکت‌های صوری، دستورات ویژه‌ای صادر کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز نیازمند فعالیت هدفمند بیشتری هستیم تا بتوانیم با رفع موانع تولید و حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان شرایط صنعتی جزیره را با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود بهبود بخشیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، حوزه صنایع دریامحور و بویژه شیلات و پروش آبزیان را دارای اهمیت ویژه دانست و اظهار کرد: در حوزه پرورش میگو باید به سمت حمایت از واحدهای متراکم و فوق‌متراکم حرکت کنیم و با توجه ملاحظات زیست محیطی فعالیت‌ها را انجام دهیم.

فتح‌الهی در ادامه تاکید کرد: تهیه و تدوین بسته‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه جهت معرفی و جذب سرمایه‌گذاران واقعی و اطلاع‌رسانی به صورت واقعی و قابل اعتماد، یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان نمود: تولید ثروت، توسعه صادرات، اشتغال‌زایی و ایجاد توسعه متوازن و پایدار مهم‌ترین اهداف تشکیل مناطق آزاد بوده و ما باید در سازمان منطقه آزاد قشم با حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع حضور آنها، این هدف‌ها را دنبال نماییم.