مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

کارنامه موفق منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، منطقه آزاد ارس سهم قابل توجهی از پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است و کارنامه موفقی در جذب سرمایه بخش خصوصی دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخشی از مسئولیت‌های حاکمیتی مناطق آزاد است، اظهار کرد: در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ۳۷طرح با اعتبار ۲هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی  ۴۹۸نفر در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری می‌رسد که ۹۷درصد هزینه‌کردها متعلق به بخش خصوصی است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام نمود: در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب بر پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، به همه مناطق آزاد سفر می‌کنیم تا با احصاء مشکلات، گام‌های عملی برای از میان برداشتن آنها برداریم.

وی با اشاره به دومین سفر خود به منطقه آزاد ارس گفت: بخش زیادی از مشکلات مناطق آزاد جمع‌آوری شده است و در راستای رفع آنها با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی گفت‌وگوهایی را آغاز کرده‌ایم که برای حصول نتیجه و به حداقل رساندن موانع، نیازمند فرصت ۲ماهه هستیم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پایان، عمده‌ترین مشکلات مناطق آزاد را حوزه‌های گمرکی، مالیاتی‌، ترانزیتی و صادرات دانست و تاکید کرد: رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید در مناطق آزاد، الگوی عملی برای راه‌اندازی و مدیریت مناطق آزاد جدید خواهد بود.

براساس این گزارش، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به منطقه آزاد ارس از تعدادی از شرکت‌های صنعتی، تولیدی این منطقه بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است، در چهارمین برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ۹۴طرح با اعتبار ۶۲هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای سه هزار نفر افتتاح می‌شود.