در دو هفته نخست فروردین‌99 نسبت به سال گذشته فرودگاه بین‌المللی قشم رخ داد:

کاهش ۹۶درصدی ورود از مسیر هوایی به جزیره قشم

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از کاهش 96درصدی ورود قشموندان از مسیر هوایی در دو هفته نخست فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته، به موجب اجرای طرح محدودیت ترددها در ایام شیوع بیماری کروناویروس خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا دهقانی‌زاده با اشاره به آمار ورود مسافران در دو هفته نخست فروردین‌ماه‌۱۳۹۸، عنوان داشت: در سال گذشته ما شاهد ورود ۱۸هزار و ۸۳۶مسافر از طریق مسیرهای هوایی به جزیره بودیم، اما امسال باتوجه به محدودیت‌های اعمال شده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید‌۱۹، در همین بازه زمانی ۶۱۳قشموند وارد جزیره شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی «سامانه کیا» برای دریافت مجوز ورود قشموندان گفت: از زمان آغاز به کار این سامانه نیز قشموندان تنها با ارائه مجوز ورود می‌توانند از این مبدا ورودی وارد جزیره شوند.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم ادامه داد: یک هزار و ۱۶نفر نیز در همین بازه زمانی از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم از جزیره خارج شده‌اند.

به گفته دهقانی‌زاده، با توجه به نظر دولت مبنی بر اختصاص پروازهایی به امارات برای بازگرداندن اتباع ایرانی مقیم این کشور، از آغاز فروردین‌ماه‌۹۹ تاکنون، ۴۹۵ایرانی ساکن امارات از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم وارد جزیره شده‌اند.

وی افزود: درصدی از این افراد که ساکن قشم هستند، پس از پایش سلامت وارد جزیره شده و به مدت یک هفته در قرنطینه به سر خواهند برد. سایر مسافران ورودی غیرساکن، پس از غربالگری و پایش‌های سلامت در فرودگاه بین‌المللی قشم، مستقیما از طریق بنادر لافت-‌پهل به سرزمین اصلی هدایت می‌شوند.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم با آرزوی بازگشت شرایط سلامتی برای همه مردم کشور و جهان، اضافه کرد: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و حفظ قرنطینه خانگی، به زودی به شرایط عادی زندگی بازگردیم و شاهد از سرگیری ورود گردشگران به این جزیره زیبا باشیم.