با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت پذیرفت:

کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه مسکن جوانان ۸روستای جزیره قشم

کلنگ ساخت 499واحد در فاز دوم پروژه مسکن جوانان جزیره قشم، به مساحت 235هزار و 800مترمربع با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به زمین زده شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در آیین کلنگ‌زنی مسکن جوانان روستاهای گوری، مرادی، گوران، دوستکو، درکو، چاهو شرقی، جاهو غربی و فاز دوم باسعیدو که روز پنچ‌شنبه (‌۳۰تیرماه‌۱۴۰۱) برگزار شد، بیان داشت: صاحب مسکن کردن جوانان جزیره به عنوان یکی از خدمتگزاران نظام، وظیفه ما است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم اجرایی سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن، دهیاران و بخشداران برای به نتیجه رساندن این طرح اظهار داشت: گام دوم ما برای کمک به تحقق مطالبات مردم جزیره، ایجاد اشتغال برای جوانان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: قطعاتی که برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است، حداقل ۲۵۰مترمربع مساحت دارد که برای ۴۹۹خانوار در این فاز، در مجموع شامل ۲۳۵هزار و ۸۰۰مترمربع زمین در ۸روستای غرب جزیره قشم خواهد بود.

به گفته فتح‌الهی‌؛ قیمت تمام‌شده زمین در این طرح محاسبه نشده و جوانان واجد شرایط با همکاری بنیاد مسکن می‌توانند تا مرحله سفت‌کاری با استفاده از تسهیلات کم‌بهره، اقدام به ساخت کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: این طرح از غربی‌ترین منطقه جزیره آغاز شده و تا شرقی‌ترین نقطه قشم ادامه خواهد داشت و امیداریم به زودی شاهد افتتاح مساکن ساخته شده باشیم‌‌.

 

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد در مجلس:

مسئولان دولت مردمی دغدغه‌مند مسکن جوانان

در ادامه این مراسم، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که براساس قانون اساسی، دولت موظف به تهیه مسکن برای جوانان است، گفت: خدا را برای داشتن مسئولانی که دغدغه‌مند موضوع مسکن برای جوانان هستند، شاکر هستیم.

احمد مرادی اظهار کرد: مسکن، ایجاد فضای ورزشی، توسعه مراکز درمانی و تامین آب جزو نیازهای اساسی مردم جزیره قشم است و لازم است در این حوزه اقدامات عاجل صورت گیرد.

همچنین، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان قشم نیز گفت: هر اقدامی که به افزایش روحیه امید در مردم کمک کند، خیر است و بخشی از خوشبختی دنیوی مردم توسط این اقدام سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن محقق می‌شود.

در ادامه، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، بهره‌مند کردن جوانان از حق مسکن در شرایط اقتصادی حاکم را کاری بسیار ارزنده دانست و از تلاش‌های مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد.

شیخ محمدعلی امینی رئیس مدرسه دینی سلطان العلمای بندر لنگه نیز اظهار داشت: امروز شاهد تحقق آرزوی جوانان قشم به عنوان ستون‌های جامعه جزیره با این اقدام شایسته هستیم.

گفتنی است، در آیین کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه مسکن جوانان در ۸روستای جزیره، افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه دینی بندر لنگه، سرهنگ حجت امیری‌کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، سعید کمالی مدیر بنیاد مسکن شهرستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مسئولان شهرستان حضور داشتند.