مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

کلنگ‌زنی احداث ۳باب مدرسه در منطقه آزاد ماکو

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به همت سازمان منطقه آزاد ماکو، همزمان ۳باب مدرسه در شهرستان ماکو، شوط و پلدشت کلنگ‌زنی شد‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا عبدالرحیمی در آیین کلنگ‌زنی یک باب مدرسه ۹کلاسه در روستای «آداغان» از توابع شهرستان ماکو افزود: این واحد آموزشی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و با توجه به اهمیت موضوع آموزش و پرورش برای مجموعه منطقه آزاد ماکو و خدمات‌رسانی به روستاهای محروم منطقه به پاس قدردانی از زحمات معلمان احداث می‌شود.

وی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت و زیربنای هزار و ۵۰۰متر مربع احداث می‌گردد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: این مدرسه با هزینه ۴۱میلیارد ریال که اعتبار آن از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو تامین می‌شود، در مدت زمان یکسال احداث خواهد شد.

عبدالرحیمی‌، روستای «آداغان» را یکی از روستاهای مهم شهرستان ماکو عنوان کرد و اظهار داشت: این روستا نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر دارد و خوشبختانه طی روزهای گذشته نیز شاهد آبرسانی به این روستا بودیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: ۲باب مدرسه ۸ و ۱۰کلاسه نیز هفته جاری در شهر «یولاگلدی» شهرستان شوط و روستای «قیرکندی» شهرستان پلدشت در مجموع با اعتبار ۷۱میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به مناسبت هفته معلم کلنگ‌زنی می‌شود.

گفتنی است، مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌۱۳۹۵، حدود ۲۰۰هزار نفر است.