کلنگ‌زنی سه طرح سرمایه‌گذاری در چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

سه طرح سرمایه‌گذاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان محلی امروز (پنجشنبه ۱۵آذرماه) در بندر چابهار کلنگ‌زنی شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی این طرح‌ها اظهار داشت: احداث مخازن فرآورده‌های نفتی به روش B.O.T(طراحی، ساخت […]

سه طرح سرمایه‌گذاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان محلی امروز (پنجشنبه ۱۵آذرماه) در بندر چابهار کلنگ‌زنی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی این طرح‌ها اظهار داشت: احداث مخازن فرآورده‌های نفتی به روش B.O.T(طراحی، ساخت و بهره‌برداری) و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی، جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها و پیشگیری از آلودگی زیست محیطی دریایی، سه طرح یاد شده را تشکیل می‌دهند.

بهروز آقایی افزود: برای این پروژه‌ها هزار و ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: احداث مخازن فرآورده‌های نفتی به روشB.O.T با سرمایه گذاری ۹۸۰میلیارد ریال و ظرفیت یک میلیون و ۲۶۰هزار تن است که با هدف بهره‌برداری از موقعیت منطقه‌ای و جغرافیایی بندر چابهار برای خرید و فروش و فرآوری و پالایش، معاوضه و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی است.

وی گفت: احداث مخازن فرآورده‌های نفتی برای ۲۸نفر شغل ایجاد می‌کند و موجب افزایش سهم بندر چابهار در بازار خدمات بندری-‌دریایی منطقه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: احداث مخازن نگهداریLPG به روشB.O.T با اعتباری بالغ بر ۵۳۱میلیارد ریال و ظرفیت ۲۶۵هزار تن از دیگر پروژه‌هاست.

آقایی گفت: سرمایه‌گذاری ۱۹۵میلیارد ریالی جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها به روشB.O.T از دیگر پروژها است که در گستر یک هکتاری اجرا می‌شود.

بنا به این گزارش‌، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران محلی و سازمان بنادر در سفر ۲روزه علاوه بر کلنگ‌زنی طرح‌های سرمایه‌گذاری از چند طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری بازدید می‌کنند.

بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیر ساخت‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات و روند اجرای پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و پسکرانه (جاده کمربندی و آزادراه درب شرق، پایانه حمل و نقل، انبارهای طریق‌القدس، اراضی پسکرانه دو هزار و ۵۰۰هکتاری و راه‌آهن) و زیرساخت‌ها و تجهیزات ترمینال مسافری بین‌المللی بندر شهید کلانتری و بندر صیادی کنارک ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده معاونان وزیر راه در بندر چابهار است.

برگزاری نشست معاون وزیر، هیات عامل و جمعی از مدیران ستادی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی چابهار از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به چابهار است.