همزمان با فرارسیدن هفته دولت انجام پذیرفت:

کلنگ‌زنی ۲طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو

دو طرح اداری و گردشگری همزمان با اولین روز از هفته دولت با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این منطقه کلنگ‌زنی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس شبکه دامپزشکی ماکو در آیین کلنگ‌زنی ساختمان فنی اداری شبکه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای این پروژه به ارزش ۱۷۲میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده و با اعتبار دولتی ۶۰میلیارد ریال این ساختمان احداث می‌شود.

فاطمه آیرم افزود: این پروژه به مساحت ۶۷۴مترمربع و زیربنای یکهزار و ۳۹۳مترمربع به مرحله اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: این پروژه به لحاظ موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو و واردات و ترانزیت انواع محصولات و فرآوردهای دامی از بزرگ‌ترین گمرک زمینی بازرگان بسیار حائز اهمیت است.

 

دو طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی شد

دومین طرح که عملیات اجرایی آن آغاز و کلنگ‌زنی شد، پروژه گردشگری-‌ورزشی، هتل، ‌تله‌کابین و پیست اسکی سروش سام مهر ماکو بود؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: این پروژه در مساحت ۴۲۰هزار مترمربع اجرایی می‌شود.

محمدرضا عبدالرحیمی ادامه داد: در این طرح یک هتل به مساحت چهار هزار و ۴۰۱متربع، ایستگاه‌های تله‌کابین به میزان ۵۹۴مترمربع و پیست اسکی به طول یکهزار و ۲۳۲متر خواهد بود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح یکهزار و ۷۲۰میلیارد ریال بوده و با اتمام و بهره‌برداری از این طرح برای ۴۳نفر اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بازدید از طرح‌ها و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو، وارد به این منطقه سفر کرد.

لازم به ذکر است، حمیدرضا مومنی در این سفر ۲روزه از پروژه دامپروری ۱۰هزار راسی ارس دام آرشام، مدارس احداثی سازمان منطقه آزاد در یولاگلدی و روستای قیرکندی، پروژه احداث ایستگاه انتقال آب پتروشیمی پردیس آذربایجان، سالن کشتی احداثی توسط سازمان منطقه آزاد در پلدشت بازدید کرد.

بازدید از احیای مجموعه دامپروری ۴۰۰راسی نگین سبز، کارخانه در حال پارچه نبافته اسپان باند و بازدید چندین پروژه دیگر ازجمله برنامه‌های مومنی در سفر به ماکو بود.