با حضور استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام پذیرفت:

کلنگ‌ چهارمین مرحله طرح مسکن جوانان جزیره قشم به زمین زده شد

کلنگ ساخت ۸۵۷خانه در چهارمین مرحله طرح مسکن جوانان جزیره قشم با حضور مقام عالی دولت در استان هرمزگان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در روستای مسن بر زمین خورد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، استاندار هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: گفتمان دولت سیزدهم منطبق‌بر گفتمان رهبری مبنی‌بر پیشرفت توام با عدالت است.

مهدی دوستی افزود: پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی و زیرساختی باید در کنار توجه به مردم و تامین نیازهای آنان باشد و ترکیب و برقراری ارتباط موزون میان این دو وجه، وظیفه و کار دولت مردمی است.

استاندار هرمزگان حضور افشار فتح‌الهی در جایگاه مدیریت عاملی سازمان منطقه آزاد قشم در دولت مردمی را تاکیدی بر این وظیفه دانست و ضمن تقدیر از وی، خاطر‌نشان کرد: فتح‌الهی وظیفه بر زمین مانده جمهوری اسلامی را در جزیره قشم به انجام رسانده و تغییرات حاصل از این حضور، بیانگر رویکرد متفاوت دولت سیزدهم در قیاس با سایر دولت‌ها می‌باشد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

اتمام طرح مسکن جوانان جزیره قشم برای ۸۵۰۰ثبت‌نامی تا پایان سال

همچنین، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم با اشاره به شعار دولت مردمی درخصوص مسکن ملی، بیان داشت: در این مدت ما توانستیم در روستاهای جزیره قشم که تا به حال هیچ پروژه مسکن‌سازی در آنها اجرایی نشده بود، طرح مسکن جوانان را در چهار مرحله از غرب جزیره عملیاتی کنیم و سعی داریم تا پایان سال، ۸۵۰۰متقاضی را صاحب مسکن نماییم.

افشار فتح‌الهی تاکید کرد: باتوجه به محدود بودن زمین در جزیره قشم و اهمیت حفظ این میراث برای آیندگان، متراژهای اختصاص یافته در طرح مسکن جوانان محدود خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به جوانان جامانده از مراحل ثبت‌نام در طرح مسکن جوانان جزیره اشاره کرد و خاطرنشان نمود: به محض اتمام مراحل واگذاری زمین‌ها به متقاضیان ثبت‌نام شده در مرحله اول، سامانه ثبت‌نام برای متقاضیان جدید باز خواهد شد.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

افشار فتح‌الهی، آغازگر حرکت انقلابی دولت مردمی در حوزه مسکن

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از همه مسئولان که در زمینه اجرایی شدن طرح مسکن جوانان جزیره تلاش کردند و نگاه ویژه استاندار هرمزگان به مردم، گفت: دکتر فتح‌الهی آغازگر این حرکت انقلابی دولت مردمی در جزیره قشم است.

در ادامه محمد آشوری دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از ضروریات اساسی شرایط حال حاضر کشور، بازسازی سرمایه‌های اجتماعی است و بهترین راه برای محقق‌سازی این خواسته، خدمتگزاری صادقانه به مردم است.

همچنین، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان قشم نیز خواستار افزایش وسعت زمین‌های واگذار شده به مردم جزیره شد و شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت قشم از تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و مسکن جوانان تقدیر کرد.

لازم به ذکر است، در چهارمین مرحله کلنگ‌زنی طرح مسکن جوانان جزیره به وسعت ۳۹۶هزار و ۵۰۰مترمربع، ۸۵۷جوان در ۱۱روستای جزیره صاحب مسکن می‌شوند.

شایان ذکر است، طرح مسکن جوانان جزیره در روستای کوشه به وسعت ۹۰هزار مترمربع برای ۱۸۰جوان، در روستای رمچاه به وسعت ۱۰۰هزار و ۵۰۰مترمربع برای ۲۰۱تن، در روستای مسن به وسعت ۱۶۵هزار و ۵۰۰مترمربع برای ۳۳۱جوان، در روستای دهخدا برای ۸۱نفر در وسعتی بالغ‌بر ۴۰هزار و ۵۰۰مترمربع و در روستاهای شیب‌دراز، تنبان، جیجیان، کنارسیاه، نقاشه، برکه‌خلف و نخل‌گل در طرح هادی جمعا ۶۴جوان را صاحب خانه خواهد کرد.

گفتنی است، با بر زمین خوردن چهارمین مرحله کلنگ‌زنی طرح مسکن جوانان جزیره تاکنون در ۲۵روستا، یکهزار و ۸۷۰جوان بومی صاحب زمین شده‌اند.