مدیر میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد:

کلیسای سنت‌استپانوس، در صدر مراکز پربازدید استان آذربایجان شرقی

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، کلیسای سنت‌استپانوس منطقه آزاد ارس با استقبال 14هزار نفری مسافران در ایام تعطیلات عید فطر، در صدر مراکز پربازدید استان قرار گرفت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مهدی عباسی افزود: براساس اعلام آمار رسمی ۳۵هزار نفر گردشگر در تعطیلات عید فطر از موزه‌ها و اماکن دارای بلیط‌فروشی تحت پوشش میراث فرهنگی آذربایجان شرقی دیدن کرده‌اند که بیشترین آمار استقبال گردشگران با ۱۴هزار نفر مختص کلیسای سنت‌استپانوس است.

وی گفت: در طول تعطیلات عید فطر، ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی ارس نیز تکمیل شد و برای رفاه حال گردشگران و تامین امکانات اقامتی، مراکز اسکان اضطراری نیز در این روزها برپا شد.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: ۷هتل با ظرفیت ۵۷۳تخت، ۴هتل آپارتمان با ظرفیت ۳۱۵تخت، یک مهمانسرا با ظرفیت ۷۲تخت، ۶مهمانپذیر با ظرفیت ۱۴۸تخت، ۱۳کاشانه مهمان با ظرفیت‌۱۹۵و یک اردوگاه با ظرفیت ۷۲تخت در منطقه آزاد ارس وجود دارد و امسال نیز با افتتاح ۳هتل جدید به ظرفیت این اقامتی منطقه اضافه خواهد شد.

گفتنی است؛ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ارس، در چند سال اخیر بیشترین متقاضی را در بین حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری منطقه داشته است و افزایش چشمگیر مراکز رفاهی، خدماتی و اقامتی ارس باعث حضور هر چه بیشتر گردشگران در منطقه آزاد ارس شده است.