با دستور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران:

کلیه مجوزهای صادره توسط سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای دریافت خدمات بانکی ملاک عمل قرار می‌گیرد

نشست بررسی و رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و معاونین دبیرخانه و مدیران عامل مناطق آزاد و بانک مرکزی در منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، در نشست بررسی و رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و معاونین دبیرخانه و مدیران عامل مناطق آزاد و بانک مرکزی تشکیل شد، مقرر گردید در راستای بهبود فضای کسب وکار و رفع موانع تولید و نیز رفع مشکلات بانکی فعالین مستقر در این مناطق، کلیه مجوزهای صادره توسط سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ملاک عمل بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات و خدمات بانکی قرار گیرد.

در ادامه نشست مقرر گردید با توجه به نقش فعالیت‌های بانکی در مناطق آزاد، سرمایه بالای تاسیس بانک‌های آفشور مجددا مورد بررسی قرار گرفته و شرایط استقرار اینگونه بانک‌ها در مناطق تسهیل شود.

در پایان این نشست و با هدف رفع موانع ومشکلات فعالین اقتصادی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت نمود رویه واردات کالاهای ضروری و تخصیص ارز به این دسته از کالاها انجام شود. همچنین مقرر شد از این پس رویه‌های واردات و ثبت سفارش مطابق با قوانین و مقررات مناطق آزاد اجرایی شود.

بنا به این گزارش، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز پنجشنبه (۴مهر) به منطقه آزاد کیش سفر کردند.

هدف از این سفر دو روزه، بررسی و رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود.

بازدید از ترمینال در حال ساخت فرودگاه بین‌المللی کیش و نشست مشترک بانک مرکزی با مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مسئولین دبیرخانه شورایعالی از برنامه‌های روز اول سفر عبدالناصر همتی به جزیره کیش بود.

گفتنی است، رئیس کل بانک مرکزی به همراه مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در دومین روز از سفر خود از واحدهای تولیدی شرکت دانش‌بنیان آرمانی رویال تکنولوژی کیش «تولید کننده ایمپلنت ستون فقرات»، گروه صنایع چوب کیش با برند تجاری کیش چوب «تولیدکننده صنایع چوبی و کابینت و…»، شرکت مهان مد میمه کیش «تولیدکننده تجهیزات پزشکی و دارویی یکبار مصرف بیماران دیالیزی» و همانندساز بافت «تولیدکننده انواع بیوایمپلنت استخوانی، قلبی عروقی و تاندون _ لیگامان» بازدید کردند.

همچنین نشست با فعالین اقتصادی منطقه آزاد کیش از دیگر برنامه‌های عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر دو روزه بود.