مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

کیش؛ الگویی مناسب در همه حوزه‌ها برای مناطق آزاد و سراسر کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم تقدیر از مسئولان و کارمندان معاونت گردشگری به مناسبت هفته جهانی این صنعت، بر همدلی و پیوند محکم بین خدمات بخش‌های مختلف سازمان جهت رونق و توسعه گردشگری کیش و رسیدن به اهداف کلان این حوزه تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری در این مراسم با قدردانی از کارکنان معاونت گردشگری گفت: توقعی که هموطنان در داخل و خارج کشور از جزیره دارند، توجه بیشتر به حوزه گردشگری کیش است و مسئولیت این بخش نیز با این توقعات سنگین‌تر می‌شود. از این رو باید تلاش کنیم به خوبی این انتظارات را پاسخگو باشیم.

وی افزود: در جزیره کیش به عنوان یکی از بهترین نقاط در کشور عزیزمان، تلاش‌های زیادی برای تامین زیرساخت‌های گردشگری صورت گرفته است. این تلاش‌ها البته آن طور که باید و شاید نبوده و برای رسیدن به حد استاندارد، همچنان نیاز به افزایش تلاش و فعالیت هستیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: تمامی برنام‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته جهانی گردشگری نیز از محورهای اصلی برنامه‌های راهبردی ما است که در توسعه گردشگری جزیره برای ارتقاء کیفی خدمات این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

مظفری با بیان اینکه سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی جزیره، وظیفه تامین زیرساخت‌های گردشگری را برعهده دارد، اظهار داشت: جزیره کیش از دو راه دریایی و هوایی پذیرای گردشگران است. در این دو حوزه، مسئولیت دقیق و مشخص برای سازمان منطقه آزاد کیش تعریف شده و باید به گونه‌ای عمل شود که با توسعه باندهای پرواز، ترمینال جدید فرودگاه و بندرگاه کیش پاسخگوی نیاز گردشگران و مسافران باشد و تمام تلاش ما بر این است که تمامی فعالیت‌های زیرساختی حوزه گردشگری تسریع شود و به نتیجه دلخواه برسد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نیز اقداماتی در این خصوص داشته و سرمایه‌گذاران با اشتیاق و گرایش بالا برای سرمایه‌گذاری در این بخش مراجعه می‌کنند. خوشبختانه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری از علم و آگاهی، تجربه و توان مالی قابل قبول برای فعالیت برخوردارند و بنابراین برای تسریع در انجام زیرساخت‌ها باید با همه توان تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ظرفیت‌ها و جاذبه‌های دریا و گردشگری دریایی را به عنوان بخش مغفول مانده گردشگری برشمرد و افزود: ظرفیت‌های بسیاری در این بخش وجود دارد که هنوز استفاده نشده و نیاز به توسعه فعالیت در این حوزه وجود دارد. در نتیجه این توجه به بحث‌های اقتصادی و گردشگری، رونق کیش بسیار بیشتر خواهد شد.

مظفری اظهار کرد: متاسفانه گردشگری دریایی در کشور دچار خلاء است. افتتاح کشتی بادبانی می‌تواند نقطه آغاز این بحث باشد؛ باید اتصال و ارتباط با دیگر مرزهای جنوبی کشور هرچه سریع‌تر برقرار شود.

وی در ادامه این مطلب به برقراری ارتباط با کشورهای اطراف و برنامه‌ریزی میان‌مدت در این خصوص اشاره کرد و گفت: باید ترددهای سازمان یافته برقرار کنیم تا از کشورهای اطراف بتوانند سفر به کیش را تجربه کنند و در آینده نیز تورهای ترکیبی بین این مناطق راه‌اندازی شود که به لحاظ اقتصادی قابل توجیه است و کیش به عنوان پایلوت می‌تواند تعمیم دهنده این موضوع به کل کشور باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر راه‌اندازی موزه‌ها به عنوان یکی دیگر بحث‌های جدی در جزیره تاکید کرد و افزود: برای پاسخگویی به نیاز گردشگران، مطالبه‌گر اصلی در این موارد باید معاونت گردشگری باشد و در معرفی موزه حریره که به لحاظ تاریخی کمتر شناخته شده است و دیگر موزه‌هایی که طراحی شده، موفق عمل کند؛ چراکه این اماکن تاریخی برای منطقه آزاد کیش به عنوان یک ظرفیت می‌تواند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مظفری همچنین یادآور شد: بازسازی اماکنی چون کاخ‌های شماره‌۱ و ۲‌، بازار فرانسه و مواردی از این دست، جذابیت‌های این حوزه را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری کارهای بسیارخوبی انجام شده، گفت: اگر قرار است کیش الگو باشد، موضوعات مطرح شده نیاز به ساماندهی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: روستاهای کیش نیز دارای ظرفیت‌های بسیار بالای بوم‌گردی هستند و با توجه به علاقه مردم منطقه و بومیان، باید مسئولیت خود را به خوبی انجام دهیم و تسهیلات و مجوزهای مورد نیاز برای آنها در نظر بگیریم و همچنین از پیشنهادات و ایده‌های سرمایه‌گذاران در این زمینه‌ها استقبال کنیم تا پس از تعریف شاخص‌ها و استانداردها و در نظر گرفتن نیازهای مردم، نسبت به توقعات آنها و به روز خدمات استاندارد ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کیش در تمامی حوزه‌ها باید الگویی برای سراسر کشور و مناطق آزاد باشد؛ همان طور که در حوزه هوشمندسازی، زیرساخت‌های اصلی توسعه برای سیستم جی۵ در جزیره فراهم شده و اصرار بر پایلوت بودن کیش است، بنابراین همکاران باتجربه معاونت گردشگری با استفاده از تجربیات خود در این شرایط اقتصادی می‌توانند با تلاش و همراهی بیشتر موجب ارتقاء هرچه بیشتر این حوزه باشند و با پیوند بین تمامی خدمات سازمان، جهش را تجربه کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با بیان اینکه هم‌افزایی بین تمام مجموعه‌های سازمان موجب تحولات تسریع در پیشرفت می‌شود، بیان داشت: سازمان منطقه آزاد کیش به عنواد نهاد حاکمیتی جزیره، سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران را سهولت می‌بخشد و با ایجاد انگیزه برای آنها موجب انجام بهتر امور و پیشرفت سریع‌تر می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی گردشگری، از مسئولان و کارکنان معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اهدا لوح تقدیر شد.