مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت:

گردشگری فراملی، هدف سازمان منطقه آزاد ارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به مناسبت روز جهانی گردشگری گفت: با توجه به توانمندی منطقه در ابعاد مختلف، گردشگری فراملی هدف ما است.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در اجرای استانداردهای جهانی صنعت گردشگری داشته‌ایم، افزود: در یک سال گذشته رویدادهای مهمی در عرصه گردشگری ارس اتفاق افتاده که عضویت ارس در سازمان جهانی گردشگری یکی از این رویدادها است.

وی افزود: گردشگری ارس را در مسیر فراملی قرار داده‌ایم تا علاوه بر افزایش تعاملات ملی و بین‌المللی و ایجاد کسب و کارهای پرسود، ارس را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در بخش‌های مختلف این صنعت مطرح کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در برنامه مدون صنعت گردشگری ارس بر لزوم توجه بیشتر به مرمت آثار تاریخی، گردشگری روستایی، توریسم سلامت، ایجاد بسترهای خدماتی استاندارد در ژئوسایت‌های با قابلیت دسترسی آسان همچون گئچی قالاسی و بررسی ایده‌های گردشگری خارجی تاکید شده است.

نریمان اضافه کرد: ما سالانه بودجه قابل توجهی برای ارتقاء شاخص‌های استاندارد صنعت گردشگری اختصاص می‌دهیم و با تنظیم قوانین حمایتی و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری، شاهد توجه ویژه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم که یکی از نتایج آن افزایش تعداد و ظرفیت اقامتی هتل‌های ارس از ۱۰۴۴تخت در سال‌۱۳۹۷ به ۲۵۰۰تخت تاکنون است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به مشکلات ناشی از بحران جهانی ویروس کرونا، ارس را پیشتاز مقابله با این ویروس خواند و تصریح کرد: با وجود چالش‌های کرونایی در صنعت گردشگری، ما منطقه امن گردشگری داشتیم که نتیجه تلاش‌های همکاران مدیریت گردشگری سازمان و ارائه پروتکل‌های بهداشتی به گردشگران است.