مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

گردشگری قشم، افزار توسعه و ایجاد کننده منابع درآمدی پایدار و ارزآور در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سی و چهارمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه این سازمان گفت: مدیریت منابع انسانی مسئول پشتیبانی و طراح توسعه سرمایه‌های سازمانی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سی و چهارمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان به همراه جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد.

مومنی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت توسعه سرمایه‌های انسانی سازمان اظهار داشت: شایسته‌سالاری مهم‌ترین اولویت این سازمان برای ارتقاء مناصب شغلی است.

وی تقویت تعلق خاطر و تعصب نسبت به سازمان مربوطه از سوی کارکنان را ناشی از حمایت و پشتیبانی به جای مدیریت منابع انسانی دانست و افزود: انتخاب شاخص‌های ارزیابی صحیح برای بالا بردن کیفیت کار و پرورش نیروهای متخصص که جایگزین نیروهای بازنشسته شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مومنی در ادامه از تلاش‌های علیرضا امری کاظمی سرپرست ژئوپارک جهانی قشم برای حفظ و پاسداشت این گنجینه ملی و بین‌المللی قدردانی کرد و گفت: در حوزه گردشگری نیز خواستار تقویت کیفیت نظارت، کنترل  و بازرسی‌های فنی هستیم تا به ارتقاء سطح خدمات درجه یک در جزیره کمک کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: صنعت گردشگری در این منطقه، قابلیت توسعه و تبدیل شدن به یک منبع درآمد پایدار و ارزآور در کشور را دارد.

 

برد کشوری اخبار قشم در بین مناطق آزاد

در ادامه سی و چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در جزیره ارائه داد که حاکی از وضعیت کنترل شده بیماری داشت.

مرتضی شیخ‌زاده با اشاره به تعداد نمونه‌های گرفته شده از آغاز شیوع کروناویروس در جزیره گفت:  تاکنون ۱۰هزار و ۳۸۳مورد تست گرفته شده که از این تعداد، ۹هزار و ۴۱۹تست PCR و ۷۶۴تست RAPID  بوده است.

همچنین، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گزارشی از عملکرد این مدیریت در هفته گذشته از ۲۹آذر تا ۵دی‌ماه ارائه کرد که حاکی از گردش خبری بالای این منطقه آزاد در سطح کشور بود.

حسین مرادی، با اشاره به اخبار تولید شده در این مدت گفت: تولید ۲۱خبر با حدود بیش از ۸هزار کلمه که بالاترین درصد آن به حوزه مدیرعامل و معاونت فرهنگی اختصاص دارد و ۱۷۰گردش خبر در روزنامه‌های سراسری کشور که به معرفی جزیره قشم و فعالیت‌های این منطقه آزاد در کشور کمک می‌کند، از دستاوردهای هفته گذشته این مدیریت است.

گزارش تحلیلی وضعیت نیروهای انسانی سازمان، شرکت‌های تابعه و نیروهای پروژه‌ای توسط مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم، بخش دیگری از موضوعات این جلسه بود.

حمیدرضا صادقی از منابع انسانی به عنوان با ارزش‌ترین عامل تولید و سرمایه سازمان یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مجموع این سه بخش، ۷۰درصد نیروی بومی و ۳۰درصد نیروی غیربومی مشغول به کارداریم.

براساس این گزارش، بررسی پروژه طرح جامع منطقه آزاد قشم بر‌اساس مستندات سوئکو با عنوان «فاضلاب و زائدات جامد» توسط حسین ناصری‌نژاد مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با امکان‌سنجی قابلیت توسعه و ترمیم سیستم‌های جمع‌آوری پساب خانگی در شهرها و روستاهای جزیره همراه بود.